خرید ملک در قبرس شمالی

پنجشنبه 6 خرداد 1400
11:35
قاسم ملایی

با مطالعه ی این مقاله می‌توانید پاسخ بسیاری از سوالات تان را در خصوص شناخت کشور قبرس شمالی و ب اطلاعات خرید ملک در قبرس را پاسخ بدهید. اطلاعاتی که در این مقاله با عنوان شناخت و خرید ملک در قبرس شمالی ارائه می گردد بر اساس اطلاعات واقعی و تجربه ی میدانی بدست آمده از این رو اشخاصی که مایلند با آگاهی بیشتر در قبرس شمالی ملکی خریداری نمایند میتوانند در این بخش به پاسخ سئوالات خود دست یابند.

درباره ی قبرس شمالی و وضعیت کنونی آن

قبرس شمالی به دلیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری و تابعیت از سیاست استقلال مناطق آزاد توانسته است از رونق و شکوفایی قابل توجه ای برخوردار باشد. درباره ی قبرس دانستن این موضوعات خالی از لطف نیست که رفت و آمد بین شمال و جنوب در میان مردم اصیل این کشور آزاد است و آنان می توانند به راحتی از مرز مابین قبرس شمالی و جنوبی گذر کنند.

خرید ملک در قبرس شمالی

پول رسمی قبرس شمالی لیر است که این واحد پولی در معاملات روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. خرید ملک در قبرس شمالی معمولا به پوند و هزینه دانشگاه نیز معمولا به دلار است. در قبرس شمالی حداقل دستمزد کارگران مابین 3700 تا 4000 لیر است. مشخصات مردم اصیل قبرس شمالی در پاسپورتشان به سه زبان انگلیسی، یونانی و ترکی نوشته شده است و هنوز از منظر اتحادیه اروپا مجموعه ی خاک قبرس متعلق به اروپا می باشد.

خرید ملک در قبرس شمالی

امروزه قبرس شمالی یکی از مهمترین مراکز سرمایه گذاری در بخش توریسم برای مردم دنیا است. شرکت های بین المللی بسیاری در بخش های گردشگری این کشور ورود کرده اند تا این جزیره ی امن دریای مدیترانه پذیرای سرمایه گذارانی با تمام ملیت ها باشد. خرید ملک در قبرس شمالی آسان ترین و مطمئن ترین راه برای گرفتن اقامت در این کشور است.

راهی که بسیاری از مردم ایران برای گذران ایام تعطیل، دوران بازنشستگی و یا آینده ی فرزندان خود آن را انتخاب می کنند. خرید ملک در قبرس شمالی با هزینه ی کم زندگی، درآمد نسبتاً بهتر در مقابل دیگر کشورها، آرامش وصف نشدنی، امنیتی بی نظیر، مقصدی جذاب و دوست داشتنی برای مردم ایران همراه است. قیمت ملک در قبرس شمالی تفاوت چندانی با املاک در ایران ندارد و چه بسا در بسیاری از مناطق ایران قیمت‌ها بسیار بالاتر از قیمت خانه در قبرس شمالی است. اما آیا قبرس شمالی تنها برای مردم ایران جذاب است!؟

بدون شک پاسخ این سوال منفی است. قبرس شمالی در چند سال کنونی از لحاظ ساخت و ساز رشد چشمگیری داشته و بسیاری از اقصاددانان دنیا این کشور را با سالهای در حال توسعه ی دبی مقایسه می کنند و معتقدند به زودی روند پیشرفت و قیمت خرید ملک در قبرس شمالی از حد انتظار فراتر می رود. سرمایه گذاران معتقدند رشد سرمایه در قبرس شمالی سه برابر دیگر کشورهای منطقه است.

در ابتدای سال 2021 میلادی مجله ی فوربس امریکا که یکی از مشهورترین مجلات اقتصادی در دنیا محسوب شده و از سال 1917 در امور بازرگانی، اقتصادی، بازاریابی و سرمایه گذاری فعالیت می کند مقاله ای را به چاپ رساند که در آن امن ترین و بهترین مناطق دنیا برای سرمایه گذاری در بخش ملک را به جهانیان معرفی کرد. خانم کاتلین پدیکورد نگارنده ی این مقاله پس از 30 سال بررسی و مطالعه در زمینه سرمایه گذاری منطقه ی اسکله در قبرس شمالی را در سال 2021 بهترین مقصد برای سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک دانست.

همچنین نباید توجه به این موضوع را یاد برد که در هر سرمایه گذاری اگر قدمی به اشتباه گذاشته شود ممکن است ضررهای بیشتری عاید سرمایه گذار گردد. این منطقه ی جذاب برای سرمایه گذاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو در هنگام خرید ملک با توجه به گستردگی بازار املاک و دلال های زیاد بازار ملک در قبرس شمالی توصیه می شود با شرکت های رسمی و ثبت شده وارد معامله شوید.

شرکت North diamond یا همان الماس شمال با شماره ثبت MŞ: 21263 تنها شرکت قبرسی در زمینه سرمایه گذاری ست که در ایران نیز دارای شعبه است. کادر این مجموعه با صداقت و تلاشی وصف ناشدنی می کوشند تا اطمینان و اعتماد را به تمام مشتریان هدیه دهند.

رزومه و تعداد پرونده های موفق فروش ملک در قبرس شمالی، رضایت مشتریان سالها پس از انعقاد قرارداد و روابط صمیمی آنان با مجموعه تماماً مهر تاییدی است بر فعالیتی شایان ذکر که از مدیران عامل تا جزترین فرد حاضر در شرکت از آن متابعت می نمایند.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

به زبانی ساده مزایای خرید ملک در قبرس شمالی را می توان چنین بر شمرد:

  • قیمت مناسب آن به نسبت دیگر کشورها (قیمت ملک در قبرس شمال از 40.000 پوند شروع می شود و شما می توانید با پرداخت 30 درصد از این مبلغ در قبرس شمالی صاحب ملک شوید)
  • اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس شمالی (پس از پرداخت 30 درصد از قیمت ملک در قبرس شمالی می توانید اقامت این کشور را بدست آورید)
  • استفاده از مزایای اقامت مانند دیگر شهروندان (پس از پرداخت 30 درصد از قیمت ملک در قبرس شمالی و اخذ اقامت این کشور می توانید از خدمات آموزشی، خدمات درمانی و دیگر خدمات عمومی این کشور بهره مند شوید)
  • اطمینان از افزایش سرمایه در طول زمان (قیمت ملک در قبرس شمالی هر ساله بین 10 تا 20 درصد با افزایش روبروست. با توجه به روند ساخت و ساز و توسعه ی این کشور بزودی مسئولین قبرس شمالی سیاست انقباظی را در پیش خواهند گرفت که در نتیجه ی آن قیمت ملک به صورت فزاینده ای با افزایش روبرو خواهد شد.
  • امنیت در قبرس شمالی (میزان وقوع جرم و جنایت در چند سال اخیر این کشور نزدیک به صفر بوده است، از این رو می توانید با خرید ملک در قبرس شمالی امنیت خود و خانواده تان را تضمین کنید.
  • آرامش در قبرس شمالی (عدم وجود ترافیک های سخت و طاقت فرسا، جمعیتی متناسب با مساحت و … باعث شده است که بتوانید با آرامش در قبرس شمالی تردد نمائید اما این تنها دلیل وجود آرامش در این کشور نیست. احترام به یکدیگر، صبر در مواجه شدن با دیگران و … نیز از دیگر مواردی است که سبب آرامش برای ساکنان در قبرس شمالی می شود.)
  • امکانات و ویژگی های منحصر به فرد تفریحی (جزیره ی قبرس شمالی دارای سواحلی بسیار زیبا، جاذبه های تاریخی و طبیعی بیشمار، هتل ها، کازینوها، کلاب ها و دیگر جاذبه های دلنشین در بین همتایان دیگر خود است)
خرید ملک در قبرس شمالی
  • زمان محدود برای اخذ ویزا به دیگر کشورها (کشورهای زیادی از جمله: آمریکا،کانادا، آلمان،هلند،انگلیس، استرالیا، بلژیک، نروژ، لهستان و … در قبرس شمالی دارای سفارت و یا دفتر هستند. با توجه به تعداد محدود مردم این کشور برخلاف ایران شما با نوبت چند ماهه برای اخذ ویزا روبرو نخواهید بود. شما در یک هفته میتوانید برای اخذ ویزا اقدام نمائید.)
  • سهولت سفر از قبرس شمالی به دیگر کشورها (پس از خرید ملک در قبرس شمالی و اخذ اقامت در این کشور شما به عنوان یک سرمایه گذار شناخته می شوید. در نتیجه با تکیه بر این تحلیل که شما یک سرمایه گذار دارای زندگی و ملک در قبرس و ایران می باشید میتوانید با سهولت ویزای دیگر کشورها را اخذ نمائید.)
  • نزدیکی این کشور به ایران (قبرس شمالی از بعد مسافتی فاصله ی چندانی با ایران ندارد و سفر به این کشور کار چندان دشواری نیست. از این رو مقصدی مناسب برای مهاجرانی ست که به دلایل متعدد تمایلی به دوری از خاک ایران ندارد. پرواز مستقیم از فرودگاه امام خمینی (ره) تا فرودگاه ارجان قبرس شمالی کمتر از 4 ساعت است. هر در حال حاضر پرواز ها با توقف در کشور ترکیه صورت می گیرد)
  • مالیات بسیار پایین تر نسبت به دیگر کشورها (مالیات ها در قبرس شمالی بسیار پایین تر و متفاوت تر از دیگر کشور هاست. مالیات خرید ملک در قبرس شمالی تنها 5 درصد از قیمت ملک است که آن نیز در هنگام ثبت پرداخت میشود. مالیات ملک در قبرس شمالی فقط یکبار برای هر معامله اخذ می شود و مالیات سالانه مانند دیگر کشور ها وجود ندارد. همینطور خرید ماشین در قبرس هم دارای همین شرایط است، و مالیات به صورت سالانه اخذ نمی شود.)
  • دانشگاه ها (بیش از 10 دانشگاه با امکاناتی عالی در قبرس شمالی فعالیت می کنند که این موضوع موجب گردیده بسیاری از مردم ایران برای آینده ی فرزندانشان قبرس شمالی را برای مهاجرت انتخاب نمایند)

مواردی که در بخش مزایای خرید ملک در قبرس شمالی به صورت تیتروار مطرح گردید تنها بخشی از فواید خرید ملک در قبرس است. بدون شک می توان دلایل بسیار زیاد دیگری نیز به این لیست افزود که نگارنده به ذکر این تعداد بسنده می کند و شما را به مطالعه ی ادامه ی مقاله دعوت می نماید.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه های خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی به نسبت دیگر کشورهای منطقه و دیگر جزایر دریای مدیترانه بسیار مناسب تر است به این دلیل مهاجران زیادی از سراسر دنیا برای گذران دوران تفریح خود، ملکی در قبرس شمالی خریداری می کنند. اینکه برای خرید ملک در قبرس شمالی چقدر باید هزینه کرد یک سئوال کلی ست که به عوامل بسیاری بستگی دارد.

خیلی از خریداران ملک در قبرس شمالی معمولاً با این چالش مواجه می شوند که مبلغ تمام شده ی خرید ملک و اقامت در قبرس شمالی بیشتر از مبلغی است که در ابتدا به آنها اعلام شده بود. ما در الماس شمال North Diamond می کوشیم تا شما را از برخورد با چنین چالشی دور کنیم.

به همین دلیل تمام مخارج و هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس شمالی را با شما در میان می گذاریم. شما با بررسی لیست زیر می توانید شرایط خود را برای خرید ملک در قبرس شمالی بررسی نموده و پیش از مهاجرت و یا اقدام برای خرید ملک از تمام جوانب هزینه های خرید ملک در قبرس شمالی مطلع باشید.

هزینه های خرید ملک در قبرس شمالی به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم می شوند. هزینه هایی که به میزان ارزش ملک خریداری شده توسط شما بستگی دارند هزینه های متغیر نامیده می شوند.

بدین معنا که مبنای بعضی از هزینه ها درصدی از قیمت ملک خریداری شده ی شما در قبرس شمالی است. و بعضی از هزینه ها که ارتباطی به قیمت ملک خریداری شده ی شما ندارند را هزینه های ثابت خرید ملک در قبرس شمالی می دانیم.

هزینه مالیات ملک: پنج درصد از قیمت ملک شما در قبرس شمالی باید به عنوان هزینه مالیات پرداخت شود. این هزینه را می بایست در ابتدای خرید پرداخت نمود. در بعضی از پروژه این مبلغ توسط کمپانی سازنده پرداخت شده و به صورت اقساط از مشتری گرفته می شود.

هزینه انشعابات: این هزینه بستگی به پروژه ها و سازنده ملک دارد اما حداکثر 2 درصد از قیمت خرید ملک در قبرس شمالی به عنوان هزینه انشعابات در نظر گرفته می شود. در بسیاری از پروژه ها این مبلغ ثابت است.

هزینه ثبت سند: مبلغ 150 لیر به عنوان هزینه ثبت سند از شما اخذ می شود.

هزینه آزمایش خون: برای خرید ملک و اخذ اقامت می بایست نتیجه آزمایش خون خود را ارائه دهید. دقت کنید که این آزمایش حتما در قبرس شمالی گرفته می شود و نمی توانید نتیجه آزمایشات خود در ایران را ارائه دهید. از این رو باید مبلغ 611 لیر (در سال 2021) بابت هزینه آزمایش خون پرداخت نمایید.

هزینه ثبت اقامت: برای نهایی کردن اقامت باید مبلغ 521 لیر به عنوان هزینه ثبت اقامت پرداخت نمایید.

تمکن مالی: شما باید مبلغ 10.000 دلار در یک بانک بلوکه کنید و گواهی تمکن مالی خود را از بانک اخذ نمایید. پس از آن می توانید تمام مبلغ را برداشت کرده و فقط 100دلار در بانک باقی بگذارید.

قیمت ملک در قبرس شمالی

خرید آنلاین ملک در قبرس شمالی

سه نوع خرید ملک در قبرس شمالی وجود دارد:

نوع اول: هنگامی که شما به عنوان خریدار دست اول ملک خود را از یک شرکت معتبر عمرانی خریداری می کنید.

نوع دوم: هنگامی که شما به عنوان خریدار دست اول ملک خود را از یک شرکت معتبر عمرانی خریداری می کنید.

نوع سوم: خریدار دست دوم ملک خود را از یک شخص دیگر خریداری می کنید.

در خرید ملک به صورت آنلاین تلاش شرکت North Diamond الماس شمال بر این است که شما به عنوان خریدار دست اول خرید خود را از یک شرکت معتبر ساختمانی انجام دهید. به همین دلیل شرکت تمام مراحل را با در نظر گرفتن غیر حضوری بودن خریدتان به صورت آنلاین انجام خواهد داد.

پیشنهاد گزینه هایی متناسب با بودجه، علاقه و شرایط شما، معرفی و نشان دادن گزینه های پیشنهادی، انتخاب یک گزینه از میان گزینه های پیشنهادی شرکت و در نهایت قرارداد نهایی تان به صورت آنلاین با شرکت سازنده منعقد می شود که تمام این مراحل را شرکت ما با برنامه ای از پیش تعیین شده برایتان ساده تر می کند.

شما می توانید از طریق تماس تصویری با مشاوران شرکت از تمام مراحل تکمیل پروژه آگاه شوید. همچنین می توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام شرکت به آدرس Northdiamond_investment نمونه های زیادی از خریدهای آنلاین مشتریان را ملاحظه و بررسی کرده و یا می توانید پس از انتخاب ملک خود در قبرس شمالی برای امضای قرارداد بصورت حضوری به دفتر شرکت در تهران مراجعه نمایید.

بهترین مناطق خرید ملک در قبرس شمالی

بهترین مناطق برای خرید ملک در قبرس شمالی

تمام شهر ها و نقاط قبرس شمالی برای خرید ملک دارای ویژگی ها و مزیت های فراوانی برای خرید ملک هستند. بعضی از مناطق به دلیل نزدیکی با ساحل و کوه برای لذت از زندگی امکانات بلقوه ی بسیاری دارند. بعضی دیگر به دلیل مجاورت با اماکن و مجتمع های تفریحی مانند پارک آبی، زمین های گلف و… برای تفریح مناسب تر هستند و بعضی از مناطق در داخل شهر به دلیل دسترسی بیشتر به نیازمندیهای شهری برای زندگی مناسب ترند. با توجه به نیاز و علاقه مشتریان می توانند آنچه مورد نظرشان است را انتخاب نمایند.

مجله فوربس امریکا در مقاله ای که در ابتدای سال 2021 منتظر نموده است قبرس شمالی را برای سرمایه گذاری در املاک جز برترین کشورهای دنیا قرارداد است و منطقه ی لانگ بیچ در این کشور را اولین منطقه برای خرید ملک و سرمایه گذاری در دنیا معرفی می نماید.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده و راحت است. به طور کلی تمام مراحل خرید ملک در قبرس شمالی در یک روز انجام می شود و این مراحل مربوط به اخذ اقامت (برای افراد غیر مقیم) است که شاید بین یک تا دو هفته به طول بینجامد که این بازه ی زمانی نیز در میان سایر کشورها بسیار ناچیز است. در ادامه به بررسی مراحل خرید ملک در قبرس شمالی می پردازیم.

آشنایی با مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

مراحلی که برای خرید ملک در قبرس شمالی باید طی شود با همراهی شرکت North Diamond الماس شمال صورت میگیرد و شما میتوانید با خیالی آسوده از خرید و سرمایه گذاری خود لذت ببرید.

شما میتوانید به دو صورت حضوری و غیر حضوری خرید خود را انجام دهید که در هر دوی این روشها انجام امور زیر از مراحل خرید ملک در قبرس شمالی محسوب می شوند.

  1. اولین مرحله از مراحل خرید ملک در قبرس شمالی جمع آوری اطلاعات برای شماست. پس از صحبت با مشاور شرکت و مشاهده ی لیست پیشنهادی ما که متناسب با نیاز، علاقه و بودجه شما تهیه می شود، زمانی را برای بازدید از پروژه ها مشخص می کنید تا شرکت علاوه بر ارسال دعوت نامه شرایط اقامت شما را فراهم نماید.
  2. پس از پایان تور بازدیدی و کسب اطلاعات کامل در خصوص پروژه ها، شرایط، مزایا، قیمت و شرایط اقساط، شما با راهنمایی مدیران فروش ما بهترین گزینه را مطابق علاقه، بودجه و نیازتان انتخاب می نمایید.
  3. پس از انتخاب ملک، شما به همراه مدیر فروش و وکیل شرکت به کمپانی فروشنده می روید در آنجا با راهنمایی و بررسی وکیل شرکت تمام بندها، مواد، تبصره ها، مراحل خرید، فرایند پرداخت، مدارک فروشنده، اعتبار سند و … بررسی و تمام نکات به شما منتقل می شود. این تلاش برای جلوگیری از هر نوع سو تفاهم بعدی لازم بوده و البته وکیل شرکت نیز به واسطه ی سالها فعالیت در این زمینه از متخصصان امر، امین و قابل اعتماد است.
بهترین مناطق خرید ملک در قبرس شمالی

لازم به ذکر است شما میتوانید در این مرحله از وکیل مورد اعتماد خود نیز بهره ببرید.

  • پس از انجام مراحل فوق و برای نهایی کردن پیش خرید و انعقاد رسمی قرارداد می بایست حداقل مبلغ 2000 پوند به عنوان رزرو قطعی مسکن، به فروشنده پرداخت شود. این مبلغ در اکثر شرکت های سازنده غیر قابل برگشت است.
  • شما حدوداً دو هفته زمان خواهید داشت تا مبلغ پیش پرداخت مشخص شده در قرارداد را پرداخت نمایید. این مبلغ معمولاً 30درصد از قیمت کل ملک است.
  • پس از پرداخت مبلغ 30 درصد قرارداد شما در دفتر ثبت زمین به نام شما ثبت می شود. مبلغ تمبر نیم درصد از قیمت ملک است.
  • هزینه مالیات ملک 5 درصد است که باید به اداره مالیات پرداخت گردد. در این مرحله خرید ملک شما تمام شده است. اکنون برای اخذ اقامت باید مراحل زیر را سپری کنید. به عنوان یک شخص خارجی در قبرس شمالی سندی ویژه توسط وکیل شرکت از شورای وزیران اخذ می شود که برای انتقال سند الزامی است. (در مقاله ای به تفصیل در خصوص مراحل اخذ اقامت و هزینه های آن توضیح داده شده است.)
  • آزمایش خون شما توسط یک آزمایشگاه رسمی انجام می شود.
  • حساب بانکی به نام شما افتتاح می گردد.
  • در نهایت و پس از حدود دو هفته امور مربوط به اقامت شما نیز انجام شده است. در تمام مراحل فوق نماینده و وکیل شرکت همراه شما هستند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس شمالی

  • یک نسخه از قرارداد
  • نقشه ملک
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • فرم درخواست
  • کپی صفحه اول گذرنامه
  • گواهی سابقه کیفری شما توسط وزارت امور داخله (ترجمه آن به زبان ترکی لازم است و باید توسط سفارت ترکیه تأیید شود)
  • 

منبع


[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]