معرفی قلعه جنی، اثری تاریخی در جزیره کیش

شنبه 14 آبان 1401
14:16
قاسم ملایی
معرفی قلعه جنی، اثری تاریخی در جزیره کیش

آیا تا به حال به جزیره کیش سفر کردید؟ در رابطه با مکان‌های دیدنی این جزیره چه‌قدر اطلاعات دارید؟ جزیره کیش مقصد تعداد زیادی از مسافرین است که به دلیل تفریحات بی‌نظیر این جزیره بسیار منطقی نیز می‌باشد. یکی از مکان‌های دیدنی که هر مسافر تور کیش از تهران برای دیدن آن لحظه شماری می‌کند، قلعه جنی کیش می‌باشد.


این یکی از مهیج‌ترین لحظاتی است که می‌توانید داشته باشید و در ادامه دلیل این هیجان را متوجه خواهید شد. برای آشنایی بیشتر با قلعه جنی کیش اینجا کلیک کنید.


قلعه جنی


آشنایی با قلعه جنی کیش

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به هیجان علاقه زیادی داشته و دوست دارند کارهایی مخوف را انجام دهند، حتما پیشنهاد می‌کنیم که به قلعه جنی سر بزنید تا بتوانید مهیج‌ترین لحظات را تجربه نمایید ولی اگر اصلا به این سبک علاقه ندارید، بهتر است از همین ابتدا از تصمیم خود منصرف شوید.


کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین قسمت‌ها و مکان‌های دیدنی در کیش است که در نزدیکی آن قلعه‌ای کوچک و متروکه وجود دارد. این همان قلعه جنی است. داستان‌های زیادی در رابطه با این قلعه وجود دارد که باعث شده هیچ کدام از مردم محلی دوست نداشته باشند پای خود را در آن بگذارند.


اگر قصد داشته باشید در شب به این مکان بروید، باید این نکته را متذکر شویم که ترس زیادی شما را فرا خواهد گرفت و در کنار آن همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، هیچ یک از افراد محلی دوست ندارند به قلعه جنی بروند و به همین دلیل کسی شما را همراهی نخواهد کرد. مردم محلی جزیره کیش به این موضوع اعتقاد دارند که این قلعه توسط اجنه مخلف، تسخیر شده است به همین دلیل است که هیچ کس مخصوصا در شب به این قلعه نمی‌رود.


چاه آبی در نزدیکی این قلعه وجود دارد که در نزدیکی غروب خورشید، صداهای وهم انگیزی از آن خارج می‌شود. از طرفی صدای زوزه باد ترس را برای همه بیشتر کرده و باعث می‌شود نتوانیم حتی نزدیک به آن شویم. همین ترس و هیجان است که باعث می‌شود مسافرین تور کیش از اصفهان برای رفتن به این مکان علاقه نشان دهند.


حتی نامی که برای این قلعه در نظر گرفته شده است، مانعی برای ورود به آن می‌باشد و باعث می‌شود جرئت نکنید تا برای دیدن قلعه جنی بروید. داستان‌های زیادی در رابطه با این قلعه وجود دارد که ممکن است واقعیت بوده یا فقط ساخته ذهن افرادی باشد که در ابتدا آن را نقل کرده‌اند ولی به هر حال این موضوعات باعث شده است تا درب‌های قلعه جنی مهر و موم شوند و ورودی آن با بلوک‌هایی مسدود شوند. البته باید گفت که هنوز راه‌هایی برای ورود به آن وجود دارد و از طریق فاصله باریکی که بین بلوک‌ها وجود دارد، می‌توانید وارد قلعه شوید.


اگر بخواهیم در رابطه با ظاهر این قلعه توضیحاتی را ارائه نماییم باید بگوییم که قلعه جنی به شکل مستطیل ساخته شده است و دارای دو بارو می‌باشد. سوراخ‌هایی به شکل مربع روی این دو بارو تعبیه شده که در گذشته برای محافظت از تک تیراندازهای روی برج از آن‌ها استفاده می‌شد. در دورتادور قلعه و روی دیوارها می‌توانید قسمت‌هایی را برای ایستادن نگهبان‌ها و دیدبانی آن‌ها مشاهده نمایید.


به صورت کلی قلعه جنی در دو طبقه ساخته شده است و دارای حیاط کوچکی می‌باشد که باغچه زیبایی را در وسط خود جای داده است.


آدرس قلعه جنی کیش

اگر با تمامی توضیحاتی که در رابطه با این قلعه برای شما بازگو کردیم، همچنان برای رفتن به قلعه جنی علاقه دارید، بهتر است آدرس آن را داشته باشید.


برای اینکه بخواهید به قلعه جنی برسید باید به سمت جاده جهان حرکت نمایید. زمانی که در این جاده به پیش می‌روید به کشتی یونانی خواهید رسید. قبل از رسیدن به کشتی یونانی و دقیقا قبل از میدانی که در نزدیکی این کشتی وجود دارد، باید بتوانید قلعه جنی را مشاهده نمایید.


شاید برای شما سوال باشد که چرا این قلعه به این اندازه بی نام و نشان است و تعداد زیادی نیستند که از آن خبر داشته باشند؟ به این دقت کنید که کشتی یونانی از شهرت زیادی برخوردار است و قلعه جنی نیز در نزدیکی آن قرار دارد و شهرت زیاد آن باعث شده تا قلعه جنی زیاد دیده نشود. از طرف دیگر شایعات ترسناکی که در رابطه با این قلعه وجود دارند دلیل محکم دیگری برای عدم شهرت قلعه جنی کیش است.


داستان قلعه جنی

داستان‌های زیادی در رابطه با این قطعه وجود دارد که مهم‌ترین آن به دهه 40 هجری شمسی باز می‌گردد. در آن زمان از قلعه جنی به عنوان ژاندارمری کیش استفاده می‌شده تا زمانی که صداها و اتفاقات عجیبی در این قلعه باعث می‌شود تا درجه داران تصمیم به ترک آن بگیرند. در همان موقع و قبل از تخلیه قلعه چهار سربازی که برای کشیک شبانه در پاسگاه مانده بودند، به طرز عجیبی کشته می‌شوند. بدن بی جان آن‌ها با چشمانی بهت زده و صورتی کبود پیدا شده و باعث شده تا این قلعه با سرعت هر چه بیشتر تخلیه شود.


در حالت کلی بیشتر مردم اعتقاد دارند این داستان‌ها ریشه در واقعیت داشته و بهتر است به این قلعه نزدیک نشوند.


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]