انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر و درمان آن با فیزیوتراپی

پنجشنبه 24 آذر 1401
11:51
قاسم ملایی

در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با درمان فیزیوتراپی انگشت ماشه ای صحبت نماییم و شما را با این بیماری استخوانی آشنا نماییم.

مشکلات استخوانی زیادی در بدن وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند درد زیاد و مسائل زیادی را برای بیمار به وجود آورند. نکته‌ای که در این دسته از بیماری‌ها وجود دارد این است که علائم اولیه آن‌ها به صورتی است که بیمار متوجه مشکلی که در حال رخ دادن است نخواهد شد چرا که ممکن است دردهای ابتدایی را با دردهای معمولی اشتباه بگیرند و این است که دنبال درمان نرفته و اجازه می‌دهند تا بیماری به حدی پیشرفت کند که دیگر روش‌های درمان ابتدایی جوابی برای آن ندارد.

یکی از این بیماری‌ها، بیماری انگشت ماشه ای می‌باشد. این یک عارضه استخوانی در انگشت دستان است که اگر درمان آن را جدی نگرفته و دیر اقدام کنید، ممکن است دیگر نتوانید از دستان خود استفاده نمایید. این درحالی است که اگر درمان خود را جدی گرفته و به موقع به پزشک مراجعه نمایید، می‌توانید با استفاده از تمرینات فیزیوتراپی اندام دست یا حتی مصرف دارو آن را درمان کنید.

به این دقت کنید که قیمت دستگاه فیزیوتراپی به ویژگی‌های آن بستگی داشته و این ویژگی‌ها به پیشرفت بیماری شما بستگی دارد که آن را پزشک متخصص تعیین می‌نماید. به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی در رابطه با این موضوع با پزشک خود مشورت نمایید.

در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با درمان فیزیوتراپی انگشت ماشه ای صحبت نماییم و شما را با این بیماری استخوانی آشنا نماییم.

بیماری انگشت ماشه ای چیست؟

نام دیگر بیماری انگشت ماشه ای، تریگر فینگر می‌باشد. این یک بیماری استخوانی است که بیمار هنگام خم و راست کردن انگشتان دست درد و مشکلاتی را احساس می‌کند. به دلیل ایجاد التهاب در تاندون‌های خم کننده انگشت، ممکن است علاوه بر درد در هنگام خم کردن آن‌ها، انگشتان شما قفل کنند و به راحتی راست نشوند. طبیعتا این خیلی غیر طبیعی است که نتوانید به راحتی انگشتان خود را خم و راست نمایید ولی مشکلی که در ابتدای این بیماری وجود دارد این است که شاید گرفتگی تاندون‌های دست را با گرفتگی عادی دست اشتباه بگیرند و تا زمانی که این قفل شدن به حدی برسد که دیگر نتوانند کارهای روزمره را انجام دهند، هیچ اقدامی برای درمان انجام نخواهند داد.

در حالت عادی و زمانی که شما به این بیماری دچار نشده باشید، تاندون‌های انگشت به آرامی بالا و پایین می‌روند و در این حین به انگشت‌ها کمک می‌کنند تا بدون هیچ مشکلی جا به جا شده و حرکت کنند. ولی زمانی که به این بیماری دچار می‌شوید، یک گره یا حالت ضخیم شدگی در تاندون‌های دست به وجود می‌آید که از حرکت درست در انگشتان جلوگیری می‌کند و حالت قفل شدگی را به وجود می‌آورند.

چرا بیماری انگشت ماشه ای به وجود می‌آید؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد بیماری انگشت ماشه ای می‌شود و می‌تواند شما را به این مشکل دچار نماید. در حالت طبیعی زمانی که سن افراد بالا می‌رود، به دلیل حرکات مکرری که در طول عمر خود با انگشتانشان انجام می‌دهند، ممکن است به این بیماری دچار شوند.

در کنار آن اگر فرد به بیماری‌های دارای عارضه‌های التهابی مانند آرتروز، نقرس یا دیابت دچار باشد، زمنیه درگیری با مشکل انگشت ماشه ای را نیز داشته و این باعث می‌شود که مشکلاتی را در انگشتان دست نیز احساس کند.

اگر شما حرکات تکراری مانند خم کردن یا گرفتن چیزی با انگشت را زیاد انجام می‌دهید نیز ممکن است به انگشت ماشه ای دچار شوید و حالت گره در تاندون‌های دستتان به وجود بیاید. به این نکته دقت کنید که زمانی ماشه‌ای شدن انگشتان شما اتفاق می‌افتد که در هنگام حرکت انگشتان و باز و بسته شدن تاندون‌ها، گره آن‌ها به لبه غلاف گیر می‌کنند. این مشکل تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که گره به زیر رباط برگردد و شما برای این کار می‌توانید به انگشت خود فشار وارد کنید.

علائم بیماری انگشت ماشه ای

تا اینجا در رابطه با این بیماری به صورت کامل توضیح دادیم و علائم بارز آن را نیز بیان کردیم. در حالت کلی اگر در پایین انگشت یا شست دست خود احساس درد داشته باشید باید به این بیماری مشکوک شوید.

یکی دیگر از عائم آن این است که در اطراف انتهای انگشت و جایی که نزدیک به کف دست باشد، برآمدگی به وجود آمده باشد. اینکه در هنگام خم و راست کردن انگشتان احساس درد داشته باشید یا انگشتان شما قفل شوند نیز از علائم بارز آن می‌باشند.

در این بیماری انگشتان دستان شما که درگیر انگشت ماشه ای می‌شوند، متورم شده و ملتهب می‌شوند و علاوه بر آن هنگام حرکت دادن آن‌ها می‌توانید صداهایی را بشنوید که ممکن است به استخوان انگشتان شما ارتباط داشته باشد.

در آخرین مرحله این بیماری ممکن است به حالی برسید که انگشتان دست شما دیگر به صورت معمولی صاف نشوند و شما مجبور باشید با دست دیگر خود آن را صاف نمایید.

درمان بیماری انگشت ماشه ای

حالا که با علائم این بیماری آشنا شدید بهتر است این نکته را نیز بدانید که با دیدن هر کدام از این علائم باید به سرعت به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا بیماری به حدی پیشرفت نکند که به مرحله آخر این بیماری رسیده و دیگر کنترلی روی دستان خود نداشته باشید.

زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید روش‌های مختلفی را برای درمان شما پیشنهاد می‌کند که این به پیشرفت بیماری شما بستگی دارد. اگر هنوز در ابتدای راه باشید و با بیماری انگشت ماشه ای زیاد درگیر نشده باشید، ممکن است تنها به شما پرهیز را پیشنهاد نماید و تا چند هفته انجام هر حرکتی که باعث ایجاد این دردها می‌شود را منع نماید. با این کار به تاندون دستان شما استراحت می‌دهد تا بتوانند به حالت اولیه خود برگردند.

قرار دادن کمپرس آب یخ برای کم کردن التهاب و استفاده از کمپرس آب گرم برای کم کردن درد نیز پیشنهاد می‌شود.

درمان فیزیوتراپی انگشت ماشه ای

بهترین روشی که برای درمان انگشت ماشه ای پیشنهاد می‌شود فیزیوتراپی می‌باشد. در این روش پزشک شما با توجه به میزان مشکلی که دارید به فیزیوتراپیست می‌گوید که باید از چه تمریناتی استفده نماید. این تمرینات به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید انگشتان خود را حرکت دهید و هم‌چنین زمانی را برای بهبود به تاندون‌های دست شما می‌دهد.

منبع


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]