آموزش جامع افزونه موشک وردپرس

دوشنبه 9 آبان 1401
11:44
قاسم ملایی


وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. داشتن کیفیت بالا و افزونه‌های متعددی که دارد باعث شده است تا بتوان استفاده بهینه‌ای از آن داشت. یکی از این افزونه‌ها که بسیار پرکاربرد است، افزونه موشک وردپرس یا wp rocket است. سرعت مناسب سایت یکی از عواملی است که در سئو بسیار حائز اهمیت است.

در نتیجه مهم است که برنامه نویس سایت به بهینه بودن کدهای خود توجه کند. هرچند که این مسئله به تنهایی نمی‌تواند وضعیت سرعت سایت را ایده آل کند؛ بهتر است در کنار انتخاب یک شرکت حرفه‌ای جهت طراحی سایت وردپرسی در مشهد به افزونه‌هایی که در این راه می‌توانند شما را یاری دهند نیز توجه داشته باشید. ما در این مقاله به معرفی یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌ها جهت بهبود سرعت سایت می‌پردازیم.

افزونه موشک وردپرس

افزونه موشک وردپرس چیست؟
سرعت وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است و با روش‌های مختلفی می‌توان سرعت سایت را بالا برد. افزونه wp rocket هم یکی از روش‌هایی است که در این زمینه بسیار مؤثر عمل می‌کند و می‌توان به‌راحتی از آن بهره برد. موشک وردپرس در اصل یک افزونه پرمیوم کش وردپرس است. هر چند ممکن است افزونه‌های دیگری هم در این زمینه وجود داشته باشند؛ اما مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد این افزونه باعث شده است تا به یک ابزار کاربرپسند تبدیل شود و با وجود افزونه‌های رایگان زیادی که وجود دارند، خرید آن توصیه شود.

مزایای افزونه wp rocket چیست؟
مزایایی که باعث شده است تا این افزونه جزو بهترین و پرکاربردترین افزونه‌های وردپرس باشد، موارد زیر است.

· فعال‌سازی راحت و ساده
این افزونه را با یک کلیک و به‌راحتی فعال می‌کنید. هیچ تنظیمات خاصی برای پیکربندی و هیچ اطلاعات کدنویسی برای آن وجود ندارد. فقط کافی است کش کردن را در افزونه روشن کنید و سرعت وب‌سایت را به همین راحتی افزایش دهید.

· قابلیت پیش بارگذاری کش
برخی از ابزارها، منتظر می‌مانند تا کاربری از یک صفحه دیدن کند، سپس صفحه را کش کرده و سرعت را افزایش می‌دهد؛ اما افزونه wp rocket تمام نوشته‌ها و صفحات سایت را قبل از این که کاربران به آن وارد شوند، کش می‌کند و همیشه سرعت سایت بالاست.

· داشتن قابلیت Lazy Loading
این قابلیت باعث می‌شود تا فقط تصاویری برای کاربر بارگذاری و قابل رویت شود که در صفحه‌نمایش قابل دیدن باشند بقیه تصاویر در صورتی که کاربر به سمت پایین صفحه اسکرول کند، بارگذاری می‌شوند. بدین صورت با داشتن این افزونه، نیازی به افزونه‌های Lazy Loading دیگر هم نخواهید داشت.

· eCommerce دوستانه از دیگر امکانات افزونه موشک وردپرس
صفحات سبد خرید و صفحات پرداخت برای کاربران افزونه EDD، افزونه Exchange و افزونه‌هایی از این قبیل کش نمی‌شود. این صفحات اطلاعات مخصوص کاربر را دارند و نیازی به کش شدن آن‌ها نیست.

· کش کردن مرورگر
از دیگر مزایای افزونه wp rocket، این است که فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر سایت را در مرورگر کاربران ذخیره می‌کند. بدین صورت هنگامی که یک کاربر برای بار دیگر از سایت بازدید می‌کند، صفحاتی که قبلاً مشاهده کرده است، برای او دوباره بارگذاری نمی‌شود. این قابلیت هم برای کاربران هم برای افزایش سرعت سایت می‌تواند جذاب و کاربردی باشد.

مواردی که ذکر شد، تعدادی از مزایای افزونه موشک وردپرس است. در ادامه نوه تنظیمات این افزونه را بیشتر بررسی می‌کنیم.

خریداری و نصب افزونه wp rocket
برای استفاده از این ابزار، ابتدا باید این افزونه را خریداری کرده و در قسمت افزونه‌ها آن را نصب کنید. نصب این افزونه راحت است.

پس از نصب افزونه، آن را فعال کنید، این افزونه پس از نصب و فعال‌سازی، کش کردن صفحه به طور پیش‌فرض فعال می‌شود. البته تنظیماتی هم وجود دارد که کار با آن را بهتر می‌کند.

بخشی از طراحی سایت‌های وردپرسی، شخصی سازی کردن قالب و سایت است؛ اما در این راه برخی مواقع نیاز به نوشتن صدها خط کد برای انجام یک کار نیست. شما می‌توانید با نصب افزونه‌های کاربردی مواردی که روی سایت به آن احتیاج دارید را اعمال کنید. هرچند باید توجه داشته باشید که نصب افزونه می‌تواند اقدامی پر ریسک برای سایت شما باشد؛ پس بهتر است با احتیاط و به صورت محدود اقدام به نصب آن‌ها بکنید.

به دلیل همین موارد و نکات ریز مهم است که بدون تخصص اقدامی روی سایت انجام ندهید و بهتر آن است که از شرکت طراحی سایت در مشهد کمک بگیرید تا مطمئن شوید در بهترین موقع و با رعایت احتیاط نصب افزونه را جایگزین نوشتن کد می‌کنند.

افزونه راکت

تنظیمات افزونه موشک وردپرس
این افزونه دارای تنظیماتی است که می‌توانید آن را پیکربندی کنید و استفاده بهتری از این افزونه کاربردی داشته باشید. روی این تنظیمات در بخش افزونه‌ها کلیک کنید. می‌توانید در بخش پیشخوان وردپرس به قسمت تنظیمات موشک وردپرس بروید.

در بخش تنظیمات که تاثیر بسازی در سئو تکنیکال سایت شما دارد، تب‌های مختلفی مانند داشبورد، کش، بهینه‌سازی، رسانه‌ها، پیش بارگذاری و … وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیکربندی کنید. برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

· تنظیمات مربوط به داشبورد در افزونه موشک وردپرس
اطلاعاتی در زمینه لایسنس و تاریخ انقضای آن را در این بخش می‌بینید. می‌توانید آنالیز راکت را فعال کنید تا بتوانید داده‌ها را به‌صورت ناشناس جمع‌آوری کرده و در سایت خود داشته باشید. همچنین تست موشک را هم می‌توانید فعال کنید. البته بهتر است که این گزینه‌ها غیرفعال باقی بمانند.

دسترسی به سؤالات متداول هم در این بخش وجود دارد تا اگر نیاز به راهنمایی دارید از آن‌ها استفاده کنید.

در این بخش می‌توانید پس از پیکربندی تنظیمات افزونه، فایل‌های کش شده را حذف کنید.

· تنظیمات مربوط به کش در افزونه wp rocket
در بخش‌های مختلف این تنظیمات، کش موبایل، کش کاربران، کش SSL و طول عمر کش را می‌توانید ببینید. هر کدام از این بخش‌ها دارای تنظیمات مربوط به خود هستند که می‌توانید آن‌ها را بررسی و با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

· بهینه‌سازی فایل‌ها در افزونه
در افزونه موشک وردپرس یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، بهینه‌سازی فایل‌ها است. تنظیماتی مانند مینیفای کردن فایل‌ها، می‌تواند سرعت بالایی به سایت بدهد. همچنین تنظیماتی مانند ترکیب کردن فایل‌ها، اتصال فایل‌ها و … را می‌توانید در این بخش انجام دهید. البته باید دقت داشته باشید که چه نوع فایل‌هایی را می‌توانید با هم ترکیب یا متصل کنید.

فشرده‌سازی، حذف رشته‌های کوئری از منابع استاتیک، کم کردن فایل‌های CSS و … را در این بخش می‌توانید به دلخواه انجام دهید.

· رسانه‌ها در افزونه موشک وردپرس
در این افزونه می‌توانید تنظیماتی را هم بر روی رسانه‌ها انجام دهید. بارگذاری تنبل تصاویر، فیلم‌ها و … کش ایموجی، غیرفعال کردن جاسازی محتوا توسط دیگران و … از دیگر تنظیماتی است که می‌توانید در این بخش انجام دهید و پیکربندی مناسبی را بر حسب نیاز خود، روی افزونه انجام دهید.

· سایر تنظیمات افزونه wp rocket
افزونه موشک وردپرس دارای تنظیمات متعددی است که برخی از آن‌ها معرفی شد، مابقی تنظیمات به‌صورت در تب‌های زیر هستند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید:

پیش بارگذاری
قوانین پیشرفته
دیتابیس
CDN
در دسترس است!
ابزارها
هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند جزئیات زیادی را در اختیار کاربر قرار دهند و یک افزونه مناسب‌تر ارائه دهند. همانطور که خواندید استفاده از این افزونه یا هر افزونه دیگری نیازمند داشتن دانش کافی، آشنایی با آن افزونه و اطلاع از ایمن بودن نصب آن افزونه است. دانستن تمامی این موارد نیازمند تخصص و تجربه کافی است و در صورتی که شما در این باره اطلاعات کافی ندارید بهتر است سایت را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد بسپارید تا ناخواسته به سایت آسیب وارد نکنید.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

افزونه wp rocket یکی از افزونه‌های غیررایگان و کاربردی است که سرعت وردپرس را به‌مراتب افزایش می‌دهد. به علت مزایا و قابلیت‌های زیادی که این افزونه دارد، همچنین روش نصب و استفاده آسان از این افزونه، کاربران زیادی آن را می‌پسندند. این افزونه را به‌راحتی بر روی وردپرس خود نصب می‌کنید و سرعت آن را بالا می‌برید. البته پیکربندی‌هایی هم در تنظیمات این افزونه وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا استفاده بهتری از آن داشته باشد.


[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]