جاهای تفریحی کیش ؛ چطور همه تفریحات کیش را تجربه کنیم؟

چهارشنبه 25 آبان 1401
12:04
قاسم ملایی
جاهای تفریحی کیش ؛ چطور همه تفریحات کیش را تجربه کنیم؟

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشورمان است. جاذبه‌های گردشگری و تفریحات کیش بسیار زیاد است و شما می‌توانید در هنگام ماندن در این جزیره زیبا حتماً به آن‌ها سر بزنید.


این مکان‌ها از سواحل نیلگون خلیج‌فارس گرفته تا شهر تاریخی و زیرزمینی کاریز همه و همه برای گردشگران جالب‌توجه بوده است. به همین دلیل قبلاً یک مطلب به اسم بهترین جاذبه‌های تاریخی کیش نوشتیم.


چنین جاذبه‌هایی باعث افزایش محبوبیت سفر به جزیره کیش شده‌اند تا بتوان آن را حتی محبوب‌ترین سفر داخلی در سال‌های اخیر به‌حساب آورد.


اما از طرف دیگر جزیره کیش برای تمام سنین تفریحات پرهیجانی دارد که می‌توانند لحظات خاطره‌انگیزی را افراد به ارمغان بیاورند. به‌عنوان‌مثال، ساحل این جزیره یکی از آن مکان‌هایی است که می‌توانید هیجان‌‌انگیزترین تفریحات کیش را در آن تجربه کنید.


این تفریحات علاوه بر هیجان بالا، نادر نیز هستند و در کمتر جایی یافت می‌شوند. پس تا در ادامه با معرفی بهترین تفریحات کیش با ما در همسفرگشت همراه باشید.


غواصی در کیش


غواصی در قسمت‌های کم‌عمق این جزیره برای افراد مبتدی بسیار عالی است، چراکه به‌راحتی می‌توانند حس خوب قرارگیری در زیردریا را تجربه کنند و از زیبایی‌های آن کمال لذت را ببرند.


در ادامه بخش‌های مختلف جزیره را برای غواصی معرفی می‌کنیم.


اولین انتخاب شما می‌تواند سمبارون باشد. سمبارون دقیقا در غرب کیش بین جزیره و هندورابی واقع‌شده است که در اطراف آن ریب‌های مرجانی فوق‌العاده‌ای به چشم می‌خورد و گونه‌های خاص و زیبایی از آبزیان زیستگاه خود را این منطقه انتخاب کردند.


این بخش عمقی بین 10 تا 12 متر دارد که برای رفتن به آن باید حتماً از قایق‌های اجاره‌ای استفاده کنید و لذت غواصی در جزیره کیش را در ذهن خود ثبت کنید.


انتخاب بعدی کشتی یونانی‌های کیش است که شاید کمتر کسی تابه‌حال به آن توجه کرده باشد اما حس کنجکاوی باید حتماً شمارا به سمت آن جلب کند.


عمق این قسمت 5 متر بیشتر نیست و به‌وسیله پله‌هایی که در آن تعبیه‌شده است با چند دقیقه شنا به زنجیر لنگر می‌رسید.


انتخاب آخر کلبه هور است، این قسمت در غربی‌ترین دماغه کیش با بستری صخره‌ای قرار دارد. با غواصی در این بخش می‌توانید انواع لاک‌پشت، صدف، ماهی هامور، ماهی سرخو و سایر موجودات آبزی را از نزدیک ببینید.


برای رسیدن به این سایت باید از پرتگاه صخره غرب یا ساحل کوچکی که دارد استفاده کنید، عمق آن 8 متر است.


بانج جامپینگ کیش


یکی از بهترین تفریحات کیش بانجی جامپینگ است، تجربه حس هیجان‌انگیز این تفریح قطعاً یکی از بی‌نظیرترین‌ها خواهد بود، البته اگر شهامت لازم برای آن را داشته باشید.


این تفریح به هیچ آموزش خاصی احتیاج ندارد و این ویژگی را می‌توان تفاوت بانجی جامپینگ با سایر هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش دانست. محل مخصوص بانجی جامپینگ در مجاورت شهر زیرزمینی کاریز و در میدان المپیک واقع‌شده است.


برای تجربه این تفریح، ابتدا از پله‌هایی که تعبیه‌شده است بالا می‌روید و به‌وسیله طناب‌های کشی بسیار استاندارد ایمن می‌شوید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و کاملاً ایمن طراحی‌شده است.


این بازی تنها برای خانم‌های باردار و اشخاصی که بیماری‌های قلبی دارند ممنوع است و توصیه نمی‌شود. افراد زیادی وقتی از پله‌ها بالا می‌روند در همان لحظه پشیمان می‌شوند و دیگر نمی‌پرند.


جالبی این تفریح این است که قابلیت تنظیم ارتفاعی که می‌خواهید از زمین فاصله داشته باشید دست خودتان است و آن را به مقدار دلخواه شما تنظیم می‌کنند.


پیشنهاد می‌کنیم اگر جرات آن رادارید حتماً برای یک‌بار هم که شده بانجی جامپینگ را امتحان کنید و عکس و فیلمی را که از شما گرفته می‌شود به یادگار از سفر به جزیره کیش نگه‌دارید.


شاتل و بنانا کیش


شاتل و بنانا در فهرست تفریحات آبی کیش قرار می‌گیرند و لحظات بسیار خاطره‌انگیزی را برایتان ثبت خواهند کرد. این بازی برای همه رنج سنی مناسب است و تنها اگر به بازی‌ در آب علاقه دارید می‌توانید آن را امتحان کنید.


شاتل در حقیقت تیوبی است که از هوا پر می‌شود و به‌طور کامل روی آب قرار می‌گیرد، به این تیوب یک قایق وصل می‌شود و آن را به هر طرف می‌کشد، تیوب شاتل در سایزهای متنوعی تولید می‌شود.


ازآنجایی‌که استقبال مردم از این دو تفریح خیلی زیاد است، شاتل‌ها در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. شاتل تک، سه، پنج و هفت نفره‌ و در کنار آن بنانا که 5 تا 7 نفر روی یک تیوب موزی شکل پشت همدیگر باید بنشینند و قایق گازی آن‌ها را با شتاب فراوان روی آب می‌کشد.


لذت این تفریح به‌اندازه‌ای بالا است که مجدداً به سراغ آن می‌روید. استفاده از این تفریح برای افرادی بالای 7 سال مناسب است و قیمت آن نیز در مقایسه با سایر بهترین تفریحات کیش بسیار مناسب است.


سافاری کیش


سافاری را باید یکی دیگر از تفریحات پرطرفدار کیش معرفی کرد. این تفریح برای علاقه‌مندان به موتورسواری و ماشین بسیار جذاب است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به این تفریح علاقه دارید یک پیست مناسب که بسیار در این کار خبره است در جزیره کیش قرار دارد.


علاوه بر این‌یک پیست ویژه یا VIP در مجموعه پارس سافاری کیش وجود دارد که گردشگران می‌توانند با ماشین‌های دو یا چهار دیفرانسیلی مانند لندرور، لندکروز و مشابه آن به گشت در جزیره بپردازند و لحظات و هیجان‌های بی‌نظیری را تجربه کنند.


همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از شتر نیز برای گشت در جزیره استفاده کنند. درواقع شرایط آب‌وهوایی کیش برای برپایی تورهای صحرایی بسیار مناسب است، چراکه اقلیم خشک و نیمه‌ بیابانی دارد.


مجموعه‌هایی که در کیش این تورها را برگزار می‌کنند روی پیست‌های آفرود سرمایه‌گذاری خاصی انجام می‌دهند و با طراحی و برنامه‌ریزی از قبل لذت خاصی را به مسافران خود هدیه می‌دهند.


برای موتورسواری از موتورهای Buggy، ATV، تریل و کراس استفاده می‌شود. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید این تفریح مهیج را امتحان کنید باید حتماً از قبل برای خود وقت بگیرید. سافاری فقط در صبح‌ اجرا می‌شود و حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم از وقت خود را باید به آن اختصاص دهید.


این نکته را نیز بدانید که سافاری در کیش تنها یک سافاری معمولی نخواهد بود، چراکه امکان استفاده از ماشین‌های بزرگ و چهارچرخ تفریحات عالی دیگری را نیز برایتان فراهم می‌کند.


فلای برد کیش


فلای بورد را نیز می‌توان از بهترین تفریحات کیش به‌حساب آورد که خیلی هیجان و لذت بالایی دارد. برای تجربه بهتر این بازی به‌سرعت عمل بالا احتیاج دارید.


برای این‌که تعادل خود را روی سطح آب در هنگام بالا رفتن حفظ کنید باید به‌سرعت عمل کنید و مانند افرادی که در این حوزه خبره هستند، ساعت‌ها روی آب به پرواز دربیایید.


این ورزش درواقع تجربه‌ای وصف‌ناپذیر و متفاوت است و افرادی که دنبال تفریحات پرطرفدار کیش می‌گردند نباید از کنار آن بی‌تفاوت بگذرند.


برای این تفریح، فلای بورد را به یک جت اسکی متصل می‌کنند و شخص با کمک فشار آب و پمپاژ روی هوا معلق نگه‌داشته می‌شود. اگر خیلی ماهر باشید می‌توانید حرکات نمایشی انجام دهید و روی آب مانور دهید.


کیبل اسکی کیش


این موضوع را به خاطر داشته باشید که کشور ایران درزمینهٔ کیبل اسکی یکی از برترین‌ها در دنیا است و حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارد.


بزرگ‌ترین سایت مخصوص کیبل اسکی در دنیا در جزیره کیش قرار دارد، علاوه بر این اولین سایتی که روی آب‌های خاورمیانه کیبل اسکی را اجرا کرد متعلق به جزیره کیش است.


اگر قصد سفر به جزیره کیش با تور کیش از تهران دارید و هدفتان را روی تجربه بهترین تفریحات کیش گذاشتید، حتماً این ورزش لذت‌بخش را تجربه کنید.


سایت مخصوص این بازی دریکی از زیباترین قسمت‌های ساحلی کیش قرارگرفته است و درختان نارگیل و لور قدیمی در مجاورت آلاچیق‌های زیبا در طول ساحل به چشم می‌خورند. اگر به ساحل علاقه دارید، مطالعه مطلب ساحل‌های تفریحی کیش را توصیه می‌کنیم.


این سایت در نزدیکی اسکله بزرگ تفریحی قرار دارد و پلاژ آقایان نیز در کنار آن است. علاوه بر این از بابت پارک ماشین نیز نگران نباشید چراکه پارکینگ در همان‌جا وجود دارد.


کیبل اسکی ورزشی بسیار راحت و ایمن است که تمام افراد با هر سن و سالی که دارند و فارغ از جنسیت می‌توانند لذت آن را بچشند و لحظات مهیجی را برای خود ثبت کنند.


پاراسل کیش


پاراسل از مهیج‌ترین تفریحات جزیره کیش محسوب می‌شود و شما می‌توانید با خانواده و دوستانتان سوار چتر پاراسل شوید و آدرنالین خون خود را به‌راحتی بالا ببرید.


اگر تور کیش از مشهد اقساطی را رزرو کردید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً پاراسل را امتحان کنید چون یکی از مهیج‌ترین تفریحات کیش است


چتر توسط یک قایق با سرعت خیلی بالا کشیده می‌شود و اوج‌ می‌گیرد. شما می‌توانید با حس هیجان زیبایی‌های جزیره را از آن بالا نظاره‌گر باشید.


چتر پاراسل قادر خواهد بود شمارا تا ارتفاعی بین 150 تا 300 متر بالاتر از سطح دریا بالا ببرد. در ابتدا شاید کمی بترسید اما در آن بالا یقیناً آرامش جای خود را به ترس خواهد داد. بسیاری از افراد به‌قدری این حس را دوست خواهند داشت که به فکر تجربه مجدد آن می‌افتند.


پرواز با گلایدر در جزیره کیش


یکی دیگر از بهترین تفریحات کیش را می‌توان پرواز با گلایدر دانست، این تفریح مهیج و لذت‌بخش برای مسافران و گردشگران به‌ویژه خیلی مناسب است.


با امتحان این تفریح می‌توانید تجربه جدید از پرواز را آن‌هم در آسمان جزیره داشته باشید. با پرواز با گلایدر می‌توانید زیبایی‌های این جزیره را از آن بالا ببینید و لذت کافی ببرید.


اسکله‌های کیش


فرقی نمی‌کند که چه صبح یا شب برای تفریح یا پیاده‌روی به سمت اسکله تفریحی کیش بروید، چراکه در هرزمانی گردشگران را در حال لذت بردن و قدم زدن روی این اسکله خواهید دید.


این اسکله تقریباً 440 متر طول دارد و شاید بتوان آن را ازجمله بهترین تفریحات شبانه کیش دانست که در شب با صدای زیبا و آرام دریا آرامش وصف‌ناپذیری را به شما هدیه می‌دهد.


در مجاورت اسکله تفریحی کیش امکانات زیادی مانند سینما چهاربعدی، بالن‌سواری، دوچرخه‌سواری و موارد دیگر وجود دارد تا مسافران از تک‌تک دقایق خود در این جزیره نهایت استفاده را ببرند.


بولینگ مریم کیش


اگر به بولینگ علاقه دارید حتماً به بولینگ مریم سر بزنید، چون این مجموعه از شناخته‌شده‌ترین‌ها در جزیره محسوب می‌شود.


این مجموعه در موقعیت مکانی خوبی واقع‌شده است، به‌طوری گردشگران قبل از سوارشدن به کشتی می‌توانند خود را با این تفریح مهیج سرگرم کنند.


در این مجموعه علاوه بر بولینگ بازی‌های دیگری مثل بیلیارد و بازی‌های کامپیوتری انجام می‌شود. همچنین سالن بدن‌سازی، سونا و جکوزی از امکانات دیگر آن است.


خوردن شام بر روی کشتی


شاید بتوان یکی دیگر از بهترین تفریحات کیش برای مسافران تور کیش از شیراز را کشتی سواری به‌ویژه در شب معرفی کرد، چون یاد آن برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد شد.


افراد زیادی هرروز حدود ساعت 7 شب و پس از غروب در کنار اسکله منتظر می‌مانند تا با کشتی‌های تفریحی به وسط آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بروند.


البته این‌یک کشتی سواری معمولی نیست، زیرا برنامه‌های متنوعی روی کشتی انجام می‌شود و شما قادر خواهید بود در هنگام دیدن برنامه شام خود را نیز میل کید.


روی عرشه کشتی برنامه‌های متنوعی مانند گشت روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی زنده و برنامه طنز اجرا می‌شود.


ازجمله بهترین کشتی‌های تفریحی در این جزیره که این امکانات را ارائه می‌دهند می‌توان به کشتی دنا، سیمرغ، نوید دریا، آرتمیس و ستاره دریایی اشاره کرد.


شرکت در جنگ‌های شبانه کیش


کیش همیشه به کنسرت‌ها و جنگ‌هایی که برگزار می‌کند معروف است، البته تعداد بالای گردشگرانی که دارد نیز در این موضوع بی‌تأثیر نیست.


جنگ‌های شبانه در کیش هر شب معمولاً ساعت 9 شروع می‌شوند و تا نیمه‌شب نیز ادامه خواهند داشت. این شوهای شبانه بیشتر در سالن‌های ویژه یا کشتی‌ها انجام می‌شوند.


اگر بخواهیم معروف‌ترین جنگ‌های شبانه کیش را به شما معرفی کنیم می‌توانیم به جنگ شبانه بیست شو؛ ستارگان رنگارنگ، شادی شو و دینامیت شو اشاره‌کنیم.


علاوه بر این می‌توان بازدید از پارک دلفین‌ها و شوی سیرکی که در آن اجرا می‌شود، انجام حرکات آکروبات و استندآپ کمدی را از دیگر بهترین تفریحات کیش به‌حساب آورد.


در این مطلب تمامی تفریحات کیش را که ازنظر مردم هیجان‌انگیز بود بیان کردیم. درواقع تفریح بخش اصلی یک مسافرت را تشکیل می‌دهد. اگر در مسافرت مانند خانه تنها در یکجا بنشینید یا تفاوتی با دیگر مکان‌ها که می‌روید نداشته باشد، دیگر نام آن مسافرت نخواهد بود.


کیش جز آن دسته سفر هایی است که اگر با برنامه ریزی پیش نرود شاید نتوانید از همه تفریحات کیش در سری اول سفر استفاده کنید و این باعث شود خستگی سفر در شما بماند.

https://hamsafarha.com/mag/kish/kish-entertainment/


[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]