تور کیش و جاذبه هایی که برای گردشگران دارد!

چهارشنبه 25 آبان 1401
11:57
قاسم ملایی
تور کیش و جاذبه هایی که برای گردشگران دارد!

آنچه راجع به تاریخچه کیش باید بدانید


مطلب را با یک نگاهی اجمالی به تاریخچه کیش آغاز می‌کنیم. در کتاب‌های تاریخی آمده است که از زمان هخامنشیان، کیش به‌عنوان یکی از جزایر اصلی ایران شناخته می‌شود.


اما زمانی که اسلام گسترش پیدا کرد، خلفای اموی توانستند بر این جزیره تسلط پیدا کنند. خوشبختانه این اتفاق زیاد طول نکشید و حکومت آل‌ بویه توانست بار دیگر جزیره کیش را از آن ایرانیان کند. جالب است بدانید که در دوره سلجوقیان، کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج‌فارس تبدیل‌شده بود.


قبل از این‌که سپهسالار شاه‌عباس یعنی امام قلی خان بتواند خلیج‌فارس، بحرین و تمامی جزایر آن را فتح کند، جزایری مانند کیش و بنادری مانند هرمز تحت سلطه پرتغالی‌ها بودند. از زمان حکومت شاه‌عباس تا امروز، کیش قسمتی از کشور عزیزمان ایران به شمار می‌رود.


از زمان حکومت محمدرضا پهلوی، در کیش تجارت مروارید و صید ماهی به‌وفور انجام می‌شد. اما بعد از واردات مروارید ژاپن داخل ایران، تجارت مروارید کیش رونق اولیه خود را از دست داد و آهسته‌آهسته از اهمیت این جزیره کاسته شد.


اما عایدی دوره پهلوی برای جزیره کیش، شناخته شدن آن به‌عنوان یک منطقه گردشگری بود. چون سواحل مرجانی، آب‌های کریستالی و موارد مشابه، این جزیره را در فهرست جزایر بین‌المللی قرارداد.


معرفی جزیره کیش به‌عنوان یک مرکز توریستی بین‌المللی باعث شد تا سرمایه‌گذاری‌هایی روی این منطقه انجام شود. ساخت فرودگاه‌های بزرگ، مراکز خرید دیدنی، هتل‌های لوکس و غیره، ازجمله آن‌ها هستند.


امروزه که جزیره کیش درزمینهٔ گردشگری و تجارت رونق دارد، به خاطر معرفی آن در سال 1361 به‌عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران است.


معروف‌ترین مکان‌های تاریخی کیش


با توجه به تاریخچه‌ای که بیان کردیم، می‌توانید متوجه شوید که جزیره کیش از قدمت بالایی برخوردار است. در این منطقه، مکان‌های تاریخی که به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شوند زیاد است. در این بخش، با معرفی اصلی‌ترین مکان‌های تاریخی سعی داریم تا راهنمای سفر به کیش را رسماً آغاز کنیم.


کشتی یونانی


خیلی از ما جزیره کیش را با کشتی یونانی می‌شناسیم. این کشتی بیش از 50 سال پیش در ساحل جزیره کیش نزدیک به روستای باغو به گل نشست.


به‌منظور نجات کشتی و سرنشینان آن، تلاش‌های بسیاری انجام شد که نتیجه‌بخش نبود. به همین خاطر، سرنشینان با تخلیه این کشتی، آن را برای دریافت حق بیمه، به آتش کشیدند.


در حال حاضر، تصویر کشتی سوخته در مقابل قرمزی آسمان در لحظه غروب خورشید، منظره زیبایی را به وجود می‌آورد که خود باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.


شهر حریره کیش


یکی دیگر از مکان‌های تاریخی که معرفی آن در راهنمای سفر به کیش پراهمیت شمرده می‌شود، شهر باستانی حریره است.


شهر باستانی حریره ازنظر موقعیت جغرافیایی، در منطقه شمال جزیره کیش واقع‌شده است. گفته می‌شود اوج رونق و شکوفایی در این شهر در محدوده زمانی مابین قرن 4 تا 10 هجری قمری بوده است.


یکی از جاذبه‌های این شهر، درخت آرزوها است. این درخت که بانام‌های درخت سبز، انجیر معابد یا لور شناخته می‌شود، قدمتی 5 تا 6 قرن دارد و تنها درخت کهن‌سال جزیره کیش به شمار می‌رود.


این درخت که ظاهر عجیبی دارد و گویی ریشه‌های آن رو به بالا است، به‌این‌علت به اسم درخت آرزوها شناخته می‌شود که از قدیم عده‌ای معتقد بودند آرزوها با گره زدن پارچه‌ای به شاخه این درخت، برآورده خواهند شد.


دیگر مکان‌های زیبایی در شهر حریره که از ارزش بالایی برخوردار هستند و دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست، عبارت‌اند از:


حمام‌های قدیمی

مساجد زیبا

مجموعه ساحلی

قنات‌های قدیمی

خانه‌ اعیانی

شهر زیرزمینی کاریز کیش



طبق تخمین کارشناسان، 270 تا 570 میلیون سال پیش در جزیره کیش، شهر زیرزمینی کاریز در عمق 16 متری زمین‌ساخته شده است. سنگواره‌هایی که در سقف و دیواره‌ها وجود دارد، نمایی خیره‌کننده را به وجود آورده است.


بد نیست بدانید که در حال حاضر، شهر زیرزمینی کاریز یکی از آثار جهانی یونسکو محسوب می‌شود و نام آن در این فهرست به چشم می‌خورد. تأمین آب شیرین مصرفی جزیره و همچنین سقف‌های پوشیده شده از صدف و مرجان‌های طبیعی، دلیل ثبت در این فهرست هستند.


مطلب بهترین جاذبه‌های تاریخی کیش ما به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را با جزئیات بیشتری بشناسید.


بهترین سواحل کیش در راهنمای سفر به کیش

سواحل کیش


جدای از تمیزی و زیبایی خیره‌کننده سواحل کیش، شهرداری با توجه به استقبال بسیار زیاد گردشگران، به ساخت پارک‌های ساحلی زیبایی اقدام کرده است. بد نیست در راهنمای سفر به کیش، چند مورد از پارک‌های ساحلی زیبای کیش را بهتر بشناسیم.


اگر با تور کیش از مشهد به این جزیره سفر کرده اید در ابتدا بهتر است از این ساحل هایی که برای شما معرفی کرده ایم بازدید کنید و سفر خود را به این صورت شروع کنید.


ساحل مرد ماهیگیر کیش


مشخصه این پارک، مجسمه 12 متری مرد ماهیگیر است که به‌عنوان دومین مجسمه فیگیوارتیو بزرگ ایران شناخته می‌شود.


تفاوتی که این پارک ساحلی با دیگر پارک‌های جزیره کیش دارد، تنوع و خاص بودن پوشش گیاهی است. لور، هور ایرانی و کنار، ازجمله گیاهان بومی هستند که در این پارک ساحلی وجود دارند.


پارک میرمهنا کیش


این پارک که به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک جزیره کیش شناخته می‌شود، در منطقه‌ای نزدیک به محله عرب‌ها و بومیان جزیره واقع‌شده است.


مسافت کوتاه این پارک با بازار ماهی‎‌فروشان باعث شده است تا کسانی که به ماهی کبابی علاقه دارند، به سمت پارک میرمهنا کشیده شوند و ساعاتی را در آنجا بگذرانند.


بازی‌های آبی، قایق‌سواری در دل خلیج‌فارس و غیره، ازجمله تفریحاتی است که در این پارک ساحلی انجام می‌شود و یک تجربه خوب را برای شما رقم می‌زند.


پارک مرجان کیش


پارک ساحلی مرجان در راهنمای سفر به کیش ما، به‌عنوان یکی از بهترین پارک‌ها برای انجام ورزش‌های آبی شناخته می‌شود. صدف‌ها و حلزون‌های زیبایی که در پارک ساحلی مرجان وجود دارند، آن را از دیگر پارک‌ها متمایز می‌سازند.


رستوران‌ها و کافه‌هایی که در اطراف پارک ساحلی مرجان قرار دارند، به رونق گردشگری این پارک کمک شایانی می‌کنند. پس اگر می‌خواهید با غواصی به عمق آب از زیبایی‌های دریا لذت ببرید و بعدازآن با نوشیدن چای یا خوردن غذای باکیفیت خستگی را از تن درکنید، پارک ساحلی مرجان می‌تواند بهترین گزینه پیشنهادی باشد.


قبلاً نیز مطلب ساحل‌های تفریحی کیش را آماده کردیم که اطلاعات کامل‌تری در خود دارد.


مراکز خرید کیش


برنامه‌ریزی سفر به کیش زمانی درست و بدون مشکل است که بودجه موردنیاز امور مختلف در آن مشخص‌شده باشد. یکی از کارهایی که لطف سفر را چند برابر می‌کند، خرید از مراکز و پاساژ‌های بزرگ است.


در جزیره کیش، انتخاب مراکز خرید کیش باید با توجه به بودجه، نوع نیاز و مسائل مشابه انجام شود. مثلاً اگر بودجه‌ای که در برنامه‌ریزی سفر به کیش مدنظر قرارداده اید زیاد است، می‌توانید مستقیماً به سراغ مراکز خرید زیر بروید:


دامون

در این مراکز خرید، عموماً پوشاک از برندهای لوکس و اروپایی قابل خریداری هستند که مسلما قیمت بالایی دارند. طبق راهنمای سفر به کیش، چیزی که این مراکز خرید را از بقیه متمایز ساخته است، فودکورت‌ها و تفریحاتی خواهد بود که در این مراکز وجود دارد.


در مقابل، مراکز خرید مروارید، پانیذ، ونوس و سایرین هستند که اجناس باکیفیت اما باقیمت مناسب‌تری را ارائه می‌دهند. این پاساژ‌ها بهترین گزینه برای زمانی هستند که بودجه سفر شما متوسط است و می‌خواهید یک خرید خوب و رضایت‌بخش انجام دهید.


ناگفته نماند در جزیره زیبای کیش، بعضی از مراکز خرید و پاساژها بورس محصولات خاص هستند. مثلاً:


مرکز خرید آرتا کیش، بهترین مکان برای خرید شکلات، قهوه و خوراکی‌های مارک اصل است.

مرکز خرید پردیس 2، مکان مناسبی برای خرید انواع لوازم‌خانگی است.

مرکز خرید مروارید و پردیس 2، بورس انواع لباس، کیف و کفش به شمار می‌رود.

ست ورزشی و لباس نوزادی باکیفیت عالی و قیمتی مناسب را می‌توان از مرکز خرید پردیس 1 تهیه کرد.

برای عاشقان خرید از کیش مطلب بهترین مراکز خرید کیش بسیار مفید است.


رستوران و غذاخوری کیش


توریستی بودن جزیره کیش و تورهای متعدد مانند تور کیش از اصفهان باعث شده است تا ازلحاظ کافه و رستوران بسیار متنوع باشد. در میان صدها کافه و رستورانی که در کیش فعالیت می‌کنند و غذا و نوشیدنی‌های فوق‌العاده باکیفیت و خوشمزه‌ای ارائه می‌دهند، چند مورد به‌عنوان برترین‌ها شناخته می‌شوند که در ادامه آن‌ها را مختصراً معرفی خواهیم کرد.


رستوران رویال کیش


یکی از بهترین رستوران‌های کیش ازنظر کیفیت غذا و دیزاین فضا، رویال استار نام دارد. طراحی دکوراسیون این رستوران از سبک انگلیسی الهام گرفته‌شده است.


تمامی غذاهای این رستوران فرنگی هستند و می‌توان بهترین استیک‌ها را در آنجا سفارش داد. طعم پاستاهای فوق‌العاده خوشمزه و غذاهای دریایی بی‌نظیر را می‌توان در این رستوران تجربه کرد.


اگر می‌خواهید در رستورانی شیک و مدرن، یک شام رؤیایی را تجربه کنید، رستوران رویال استار می‌تواند بهترین گزینه روی میز باشد.


فود کورت دامون کیش


در بخش معرفی مراکز خرید راهنمای سفر به کیش، مرکز خرید دامون به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین‌ها معرفی شد. بد نیست بدانید مرکز خرید دامون، تنها یک پاساژ ساده نیست و در آن می‌توان اوقات خوشی را سپری کرد.


یکی از ده‌ها وجه تمایز دامون با دیگر مراکز خرید، فود کورتی است که در طبقه بالای آن قرار دارد. تنوع غذاهای ایرانی، مکزیکی، چینی، هندی و سایر کشورها در این فود کورت باعث شده است تا بسیار موردتوجه گردشگران و حتی ساکنان جزیره کیش قرار بگیرد.


افراد وگان و گیاهخوار در فود کورت دامون دیگر نباید نگران غذا باشند. چون بخشی از فود کورت دامون به پخت و سرو غذاهای متنوع گیاهی اختصاص پیداکرده است.


این رستوران تراسی روبه‌دریا دارد و استفاده از گیاهان سرسبز در طراحی دکوراسیون آن باعث شده است تا به مکانی آرام و لوکس تبدیل شود.


رستوران بابا قدرت کیش


یکی از بهترین رستوران‌های بین‌المللی در جزیره کیش که غذاهای فوق‌العاده باکیفیت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، بابا قدرت نام دارد.


این رستوران درواقع نمایندگی شعبه اصلی انگلستان در جزیره کیش است و در منوی آن بهترین و متنوع‌ترین سالادها، غذاهای گوشتی و غیر گوشتی به چشم می‌خورد.


رستوران کوه سنگی کیش


این رستوران برخلاف رستوران‌های سنتی، بین‌المللی و فرنگی جزیره کیش، از منوی چندان متنوعی برخوردار نیست. اما بهترین دیزی‌های سنگی را همراه با نان سنگک داغ، سبزی‌خوردن و دوغ محلی می‌توانید در این رستوران سفارش دهید.


کباب کوبیده، جوجه و میرزاقاسمی از دیگر غذاهای رستوران کوه سنگی هستند که قابل سفارش خواهند بود.


رستوران عمو اکبر کیش


یکی دیگر از رستوران‌هایی که نباید از معرفی آن در راهنمای سفر به کیش از مشهد غافل شد، رستورانی بانام عمو اکبر است. در این رستوران، تنها غذاهای دریایی سرو می‌شود. این رستوران در مجتمع حافظ واقع‌شده است و خوش‌طعم‌ترین غذاهای دریایی را پخت‌وپز می‌کند.


شاید رستوران عمو اکبر ازنظر سبک طراحی و دکوراسیون نتواند با رستوران‌های فرنگی و بین‌المللی رقابت کند، اما ازنظر کیفیت و طعم غذا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.


کیش رستوران‌های زیادی دارد که در مطلب بهترین رستوران‌های کیش به آن‌ها اشاره کردیم.


هتل شایگان کیش


معرفی جزیره کیش به‌عنوان منطقه آزاد باعث شده است تا هتل‌های لوکس و زیبای بسیاری در این جزیره ساخته شوند.


این هتل‌ها در نوع پنج ستاره، چهار ستاره، سه ستاره، دوستاره، بوتیک هتل و قابل رزرو هستند. در ادامه، بهترین هتل‌های کیش فارغ از تعداد ستاره را معرفی خواهیم کرد.


هتل ترنج کیش


یکی از لوکس‌ترین هتل‌های 5 ستاره در جزیره کیش که تازه تاسیس شده است، هتل ترنج نامیده می‌شود. این هتل طراحی منحصربه‌فردی دارد و بخشی از اتاق‌های اقامتی آن روی سطح آب خلیج‌فارس بناشده است و اگر می‌خواهید تور کیش از مشهد را رزرو کنید این هتل را به شما پیشنهاد می‌دهیم


این هتل خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و ازنظر تمیزی و نظافت، یک محل اقامت درجه‌یک و عالی به شمار می‌رود. پیست دوچرخه‌سواری هتل ترنج، سالن بازی آن و سایر امکانات باعث شده است تا اکثرا محدوده سنی جوان به اقامت در این هتل علاقه داشته باشند.


رستوران‌های فرنگی، دریایی و ایرانی زیادی در این هتل وجود دارد تا پاسخگوی تمامی سلایق باشند.


هتل داریوش کیش


یکی از بهترین و حتی لوکس‌ترین هتل‌های پنج ستاره کیش، هتل داریوش است. این هتل به خاطر خدماتی که ارائه می‌دهد و امکاناتی که دارد، بهترین گزینه برای اقامت‌های خانوادگی است.


وجود سالن‌های کنفرانس و دیگر امکانات باعث شده است تا اولین گزینه انتخابی روی میز برای همایش سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف باشد.


ناگفته نماند که هتل داریوش سبک طراحی متفاوتی دارد و با توجه به المان‌های مختلف پاسارگاد طراحی‌شده است.


هتل فلامینگو کیش


در هر راهنمای سفر به کیش، این هتل در زمره بهترین هتل‌های چهار ستاره عروس خلیج‌فارس قرار می‌گیرد. هتل فلامینگو در منطقه‌ای واقع‌شده است که دسترسی گردشگران را به مراکز خرید، ساحل، مراکز تفریحی و مکان‌های دیگر آسان می‌کند.


ناگفته نماند تمیزی هتل فلامینگو، ارائه خدمات با بهترین کیفیت، کادر حرفه‌ای و قیمت مناسب باعث شده است تا نسبت به دیگر هتل‌های چهار ستاره جزیره کیش، بیشتر موردتوجه توریست‌ها و گردشگران قرار گیرد.


هتل سورینت مریم


این هتل که ازجمله هتل‌های چهار ستاره عالی کیش به شمار می‌رود، در میدان امیرکبیر واقع‌شده است. هتل سورینت مریم در این مطلب راهنمای سفر به کیش، به خاطر برخورداری از طراحی اروپایی و مدرن، یک هتل لوکس محسوب می‌شود.


بهترین کارکنانی که دوره‌های مختلف را پشت سر گذاشته‌اند، در این هتل آماده خدمت‌رسانی هستند و بالاترین سطح کیفیت خدمات را ارائه می‌دهند.


این هتل با 55 اتاق اقامتی و سوییت، به خاطر نزدیکی به مراکز خریدی مانند پردیس 1 و پردیس 2، موردتوجه کسانی قرارگرفته است که ازنظر بودجه سفر مشکلی ندارند.


هتل گامبرون مشهد


گامبرون یک هتل سه ستاره در کیش است که شاید تعداد ستاره کمتری نسبت به داریوش، ترنج و سایرین داشته باشد، اما به‌نوبه خود می‌تواند اقامت خوبی را برای گردشگران رقم بزند.


امکانات رفاهی خوب این هتل و نزدیکی آن به مراکز خرید مروارید، مریم، ونوس و دیگر مراکز باعث شده است تا مورد استقبال عده زیادی از مسافران قرار بگیرد. این هتل با 160 اتاق توانسته است به‌عنوان بهترین هتل‌های سه ستاره کیش شناخته شود.


هتل پارسیان مشهد


این هتل ازنظر موقعیت مکانی در بهترین نقطه جزیره کیش قرار دارد. کادر مجرب و امکانات رفاهی عالی در هتل پارسیان باعث شده است تا متقاضی برای اقامت در این هتل روزبه‌روز بیشتر و بیشتر شود.


سه ستاره بودن هتل پارسیان چیزی از ارزش‌ها، کیفیت بالای اقامت، خدمات ارائه‌شده و ارزش آن کم نخواهد کرد. در هر راهنمای سفر به کیش، هتل پارسیان به‌عنوان یکی از بهترین هتل سه ستاره‌های کیش معرفی می‌شود.


هتل شباویز کیش


این هتل دوستاره در سال 1370 در جنوب شرق جزیره کیش افتتاح شد. این هتل 78 اتاق با امکانات رفاهی خوب دارد که نزدیکی به پارک دلفین‌ها ازجمله مزایای آن به شمار می‌رود.


بوتیک هتل ایوان کیش


بوتیک هتل یا همان هتل آپارتمانی ایوان، بهترین گزینه انتخابی برای مسافران پرجمعیت هستند. این هتل سوییت‌هایی با تعداد اتاق‌های مختلف در اختیار مسافران قرار می‌دهد و ازنظر نظافت، چیزی کم از هتل‌های پنج ستاره ندارد.


طراحی دکوراسیون مدرن بوتیک هتل ایوان، نظافت فوق‌العاده، منطقه آرام و موارد مشابه این را می‌توان مزایای آن دانست.


اگر بودجه بالایی دارید، اقامت دریکی از بهترین هتل‌های 5 ستاره کیش را توصیه می‌کنیم و برای افراد با بودجه پایین آشنایی با هتل‌های ارزان کیش باید در اولویت باشد.


تفریحات کیش


مسلم است که اکثر تفریحات کیش وابسته به آب است. در زیر، چند نمونه از تفریحات آبی کیش که باعث ترشح آدرنالین می‌شود و جذابیت‌ها فوق‌العاده‌ای دارد، معرفی خواهیم کرد:


اسکوتر سواری در زیرآب

شاتل‌سواری

غواصی کردن

فلای بورد

بناناسواری

کیبل یا کابل اسکی

بیگ بال

پاراسل

برای لذت بیشتر از سفر خود باید مطلب بهترین تفریحات کیش را مطالعه کنید.

سوغات کیش


هر منطقه‌ای از این کره خاکی، یک سری مشخصه دارد که به‌عنوان سوغات شناخته می‌شوند. کیش هم از این قاعده مستثنا نیست و یک سری سوغات دارد که خاص همین منطقه است و زمان مطالعه راهنمای سفر به کیش آن‌ها را فراموش نکنید.


بعضی از این سوغات، صنایع‌دستی هستند. گلیم‌های سوزنی، سبدهای حصیری، کوزه و ظرف‌های سفالی، بقایای آبزیان مانند مرجان، گوش‌ماهی و غیره، همگی در زمره سوغات کیش قرار می‌گیرند.


البته جدای از صنایع‌دستی، خوراکی‌های زیادی در این جزیره وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان سوغات شناخته شود. مثل ادویه‌های مخصوص، خرما و مرکبات مختص مناطق گرمسیری، ماهی و میگو با طعم خاص و شکلات و قهوه‌های مارک اصل.


اگر هنوز مطمئن نیستید چه چیزی بخرید، با مطلب سوغات کیش شمارا کاملاً راهنمایی کردیم.

بهترین زمان سفر به کیش


در راهنمای سفر به کیش، از جزئیات زیادی مطلع شدید. اما یکی از مسائل مهمی که نباید از آن غافل شد، بهترین زمان سفر به کیش است. زمان‌بندی برای برنامه‌ریزی سفر به کیش بسیار حائز اهمیت است و باید با توجه به عوامل مختلفی انجام شود.


ازلحاظ آب‌و‌هوا، تخفیف‌های خرید، قیمت هتل‌ها و غیره می‌توان بهترین زمان سفر به کیش را مشخص کرد. اگر بخواهیم ازلحاظ آب‌و‌هوایی به موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم فصول سرد سال بهترین زمان برای سفر به این منطقه هستند.


چون کیش در حالت عادی یک منطقه گرمسیری به شمار می‌رود و در فصول گرم سال، میانگین دمای آن به 50 درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید.


اما اگر اهل شنا کردن در آب‌ خلیج‌فارس هستید، بهتر است زمانی به کیش سفر کنید که هوا رو به گرمی می‌رود. اواخر اسفند و اوایل فروردین بهترین زمان خواهد بود.


شاید در فصول گرم سال، سفر به کیش چندان مورد استقبال قرار نگیرد، اما باید بدانید که در این محدوده زمانی به خاطر گرمی هوا، قیمت هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید سفر به کیش با کم‌ترین هزینه ممکن را تجربه کنید.


پس قبل از این‌که بلیط هواپیما را برای سفر به کیش خریداری کنید و رزرو هتل موردنظر را انجام دهید، ابتدا اولویت‌های خود را بسنجید، سپس مطلب بهترین زمان سفر به کیش را مطالعه کنید و نهایتاً تصمیم بگیرید.

هزینه سفر به کیش


یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اشاره به آن را در راهنمای سفر به کیش از مشهد یا استان دیگر نباید بی‌اهمیت شمرد، هزینه‌هایی است که سفر کیش به خود اختصاص می‌دهد.


در حالت کلی، سفر به کیش یک سفر گران‌قیمت محسوب می‌شود. اما اگر یک سری موارد فاکتور گرفته شوند، هزینه‌ها به‌اندازه قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهند کرد.


هزینه‌ها را با توجه به موارد زیر می‌توان دسته‌بندی کرد:


سفر به کیش به‌صورت شخصی با هواپیما

سفر به کیش به‌صورت تور با هواپیما

سفر به کیش با ماشین شخصی

در این میان، بیشترین هزینه سفر به کیش، به نوع شخصی با هواپیما اختصاص پیدا می‌کند و کمترین هزینه مربوط به سفر کیش با ماشین شخصی خواهد بود.


بی‌دردسرترین روش برای سفر به کیش، رفتن به مکان‌های دیدنی، خرید در پاساژ‌ها و مراکز خرید، انتخاب تورهای هواپیمایی است.


مطلب هزینه‌های سفر به کیش به شما اجازه می‌دهد جزئیات هزینه‌های سفر خود را بهتر محاسبه کنید.

https://hamsafarha.com/mag/kish/travel-guide-to-kish/


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]