رعایت ۱۰ نکته کلیدی هنگام خرید تابلو برق

يکشنبه 13 آذر 1401
15:40
قاسم ملایی

برای انتخاب مناسب تابلو برق ساختمانی یا صنعتی علاوه‌بر آشنایی با انواع آنها، باید نکاتی را هم هنگام خرید رعایت کنید. این نکات که در حین ارتباط با سازنده باید مدنظر داشته باشید در زیر بیان شده‌اند:

  1. براساس نیز خود نوع تابلو برق را مشخص کنید.
  2. جنس تابلو اعم از استیل، آلومینیوم، فولاد و … را انتخاب کنید.
  3. با توجه به واحد صنعتی یا ساختمانی خود، میزان جریان و ولتاژ مورد نیاز را تعیین کنید.
  4. به استاندارد عدم‌نفوذ آب یا ذرات به داخل تابلو برق دقت کنید.
  5. دقت کنید که حتما استاندارد تامین حفاظت دستگاه در تابلو استفاده شده باشد.
  6. به نوع کشویی، فیکس یا ماژولار بودن بدنه تابلو‌برق دقت کنید.
  7. محل نصب (داخلی یا فضای باز) تابلو را بر اساس نیاز تعیین کنید.
  8. از شرکت‌ها و برندهای معتبر اقدام به خرید تابلو برق کنید.
  9. خدمات پس از فروش تابلو را جویا شوید.
  10. حتما دقت داشته باشید که تابلو برق دارای دفترچه راهنما و کاتالوگ باشد.

هزینه خرید تابلو برق

هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! بنابراین گاهی اوقات خرید جنس ارزان و بی‌کیفیت، بهای گزافی را روی دست ما می‌گذارد. به همین دلیل برای خرید تابلو، حتما باید به کیفیت تجهیزات به کار رفته در آن دقت کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که تابلو برق مورد نظر شما دارای سیستم محافظتی باشد.

وجود سیستم شناسایی خطا در تابلو برق بسیار حائز اهمیت است. چرا که هنگام بروز خطا از آسیب رسیدن به کل سیستم جلوگیری می‌کند. همچنین وجود کنترل دستی برای مواقع اضطراری از بروز حوادث جلوگیری می‌کند. همه این عوامل در قیمت نهایی تابلو برق تاثیرگذار است.

تابلو برق فشار قوی

به طور کلی ژنراتورهایی که قدرتی بیشتر از 1000 ولت داشته باشند را فشار قوی می‌گویند. برای تامین و خرید تابلو برق در تهران، باید اجزا آن از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار باشند. چرا که ضعیف بودن اجزای آنها باعث بروز حوادث متعددی خواهد شد. همچنین برای خنک کردن سیستم قدرت الکتریکی تابلوهای فشار قوی از گاز SF6 استفاده می‌شود.

تابلوی برق فشار ضعیف

این نوع تابلو برق‌ها که بیشتر برای مصارف خانگی مناسب هستند، تا سطح ولتاژ ۱۰۰۰ ولت کارایی دارند. البته به طور کلی این تابلوها تا سطح جریان ۷۴۰۰ آمپر هم وجود دارند. دستگاه‌های فشار ضعیف انواع مختلفی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • MCC یا سیستم موتور کنترل سنتر
  • تابلو کنترل و حفاظت
  • اصلاح ضریب قدرت
  • PCC یا تابلو پاور کنترل سیستم
  • کنترل اتوماسیون

تابلوی برق فشار متوسط

خرید تابلو برق در تهران، خصوصا فشار متوسط آن، بیشتر برای کاربردهای پتروشیمی، عمرانی، نفت و گاز، صنعتی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این دستگاه‌ها تا سطح ولتاژ 36000 ولت را تحمل می‌کنند. همچنین به دو صورت تابلو برق GIS و عایق هوا طراحی و تولید می‌شوند.

تابلو برق از چه اجزایی تشکیل شده‌ است؟

معمولا در یک تابلو برق با ساختار استاندارد، انواع قطعات و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی این تجهیزات باید بین کارفرما و پیمانکار به درستی مشخصص شود. با اجزای تابلوبرق‌ها در زیر بیشتر آشنا می‌شوید:

  • کلیدها: این قطعه وظیفع وصل یا قطع مدار را برعهده دارد. از مهم‌ترین نوع آنها می‌توان به کلیدهای سلکتوری، غلتکی، فلوتر سوئیچ، میکروسوئیچ، بوش باتون و… اشاره کرد.
  • کنتاکتور: این قطعه برای کنترل از راه دور تابلو برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بی متال: هنگام عبور جریان بسیار زیاد، فرمان قطع آن را صادر می‌کند.
  • رله‌ها: این تجهیزات در تابلو برق تشخیص خطاهای مختلف و فرستادن سیگنال به قطع‌کننده را برعهده دارند.
  • ترانس جریان: از این قطعه برای افزایش یا کاهش جریان ولتاژ در تابلو برق استفاده می‌کنند.
  • تجهیزات اندازه‌گیری: برای اندازه‌گیری پتانسیل جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • بدنه دستگاه: محفظه‌ای فلزی که تمامی قطعات و تجهیزات درون آن قرار می‌گیرند.
  • سیم و کابل: این عناصر یا قطعات هادی وظیفه ارتباطات را در تابلو برق برعهده دارند.

نکات خرید تابلو برق در تهران؛ بررسی تابلو برق براساس ساختار

تابلوهای برق براساس ساختار به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تابلوهای متال انکلوزد Metal Enclosed

در این نوع تابلو‌ها تمامی تجهیزات و قطعات الکتریکی از جمله دستگاه‌های اندازه‌گیری، ترانس ولتاژ و جریان، کلیدها و… درون محفظه‌ای تمام بسته و فلزی نصب می‌شوند.

تابلوهای متال کلد Metal Clad

یکی از انواع تابلوهای برق هستند که همه محفظه‌های آن از یکدیگر جدا شده‌اند. از قابلیت‌های مهم تابلوهای Metal Clad عدم انتقال خطا به محفظه‌های دیگر است. به این معنی که وقتی خطایی در یکی از محفظه‌ها رخ می‌دهد به سایرین انتقال داده نمی‌شود. همین ویژگی باعث می‌شود در صورت خراب‌ شدن یک محفظه، بقیه دچار آسیب نشوند. این نوع تابلوها به چهار بخش زیر تقسیم می‌شوند:

  • محفظه نگهداری کلید
  • محفظه نگهداری باسبار
  • محفظه نگهداری سر کابل
  • محفظه نگهداری تجهیزات حفاظتی، اندازه‌گیری و کنترلی (LV)

تابلوهای دیواری

همانطور که اشاره شد برای خرید تابلو برق در تهران، باید با انواع آنها از لحاظ ساختاری آشنا باشید. یکی از انواع این تابلوها، تابو برق‌های دیواری هستند که در دو نوع روکار (On Surface) و توکار (Flush Mounting) طراحی شده‌اند.

تابلوهای Rack

این مدل از تابلو برق‌ها از نوع قفسه‌ای هستند. روی آنها محفظه‌های الکترونیکی، کنترل، اندازه‌گیری، مخابراتی و… قابل‌نصب است. همچنین این تابلو برق‌ها مدلی به نام Swing دارند که دارای درب متحرک است. با وجود این قابلیت، امکان بررسی تجهیزات پشت تابلو فراهم می‌شود. البته ناگفته نماند که این نوع تابلوهای راک درب شیشه‌ای دارند و نسبت به باقی مدل‌ها کمی گران‌تر هستند.

تابلوهای مرکز قدرت

این تابلو برق‌ها برای تغذیه MCCها ساخته می‌شوند. تابلوهای مرکز قدرت در واقع نوعی توزیع هستند که امکان تغذیه چندین MCC را دارند. همچنین کلیدهایی که در این تابلو برق‌ها استفاده شده از نوع هوایی هستند.

تابلوهای کشویی

این نوع تابلوها که به محفظه کنترل هم معروف هستند به صورت کشویی تولید و برای کنترل موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این تابلو‌ برق‌ها هم قیمت بسیار بالایی دارند.

جمع‌بندی

خرید تابلو برق اگر با رعایت برخی نکات انجام شود به یک تجربه جذاب تبدیل می‌شود؛ بنابراین قبل از انتخاب سیستم، حتما نوع تابلو برق متناسب با نیاز خود را بررسی کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود هم در هزینه و هم وقت صرفه‌جویی داشته باشید.

تابلوهای برق انواع مختلفی دارند که باتوجه به کاربرد آنها اقدام به خرید کنید. انتخاب برندی باکیفیت همراه با قیمتی مناسب، خیال شما را از بابت ایمنی و کارایی راحت خواهد کرد. همچنین تابلو برق مناسب، پروژه‌های مدنظر شما را به نحو احسن تکمیل می‌کند.

قیمت خرید تابلو برق در تهران

در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، دلایل استفاده و قیمت خرید انواع تابلو برق در تهران خواهیم پرداخت.

قیمت خرید تابلو برق ستاره مثلث

جهت استارت الکتروموتورها با توان بالای ۷ونیم کیلووات، پایین آوردن گشتاور موتور سه فاز، جلوگیری از افت ولتاژ در برق کل ساختمان و برخی از دلایل دیگر ما می‌توانیم از تابلو ستاره مثلث استفاده کنیم. پایین آوردن جریان به وسیله ستاره مثلث باعث پیشگیری از صدمات احتمالی به مدار خواهد شد. البته به غیر از مورد ذکر شده، استفاده از این تابلو برق مزایا دیگری نیز دارد. برخی از مزایای تابلو برق ستاره مثلث شامل؛ عدم تولید گرما، قیمت مقرون به صرفه، عدم استفاده از دستگاه تعویض شیر و غیره است. البته مانند هر تابلو برق دیگری این نوع از تابلو برق نیز دارای معایبی است که یکی از مهم ترین آن‌ها کم بودن گشتاور مدار این تابلو برق در ابتدای راه اندازی است. قیمت تابلو برق به عوامل مختلفی از جمله کیفیت آن بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت تابلو برق ستاره مثلث با کیفیت بالا می‌توانید با مشاوران مجموعه پرشین تکنیک تماس بگیرید.

قیمت خرید تابلو برق پیانویی

تابلو برق پیانویی که به آن تابلو برق میز فرمان یا اپراتوری نیز می‌گویند به جهت دسترسی آسان اپراتور به کلیدهای فرمان ساخته می‌شود. از مزیت‌های این نوع از تابلو برق دسترسی راحت به تجهیزات برای بازرسی با اشغال فضای کمتر است. تابلو برق پیانویی به اپراتور این امکان را می‌دهد که به سادگی به تابلوهای کامپیوتر و سایر تجهیزات دسترسی داشته باشد و به راحتی بتواند تابلو برق را کنترل کند. تابلو برق میز فرمان از سه بخش، قسمت پایین تابلو، قسمت بالای تابلو و قسمت اپراتوری تشکیل شده است. تابلو برق پیانویی با ابعاد و کاربردهای متفاوتی تولید می‌شوند. جهت انتخاب تابلو برق مناسب و اختصاصی خود می‌توانید با مشاوران پرشین تکنیک تماس بگیرید، از قیمت تابلو برق ها اطلاع کسب کنید و تابلو برق مد نظر خود را با بهترین کیفیت از ما خریداری کنید.

قیمت خرید تابلو برق بانک خازنی

کنترل کردن توان راکتیو توسط مجموعه‌ای از خازن‌ها کار اصلی تابلو برق‌های خازنی است. مهم‌ترین کاربرد این نوع از تابلو برق‌ها در صنعت است. به دلیل اینکه افزایش جریان که منجر به افزایش مقطع کابل‌ها می‌‍شود یکی از رایج‌ترین مسائل در صنعت است زیرا انرژی موجود در صنعت عموما از نوع موتوری است. در نتیجه یکی از بهترین راهکارها برای کنترل این مشکل اضافه نمودن تابلو برق‌های بانک خازنی است. نصب تابلو برق‌های خازنی موجب کاهش هزینه برق می‌شود. همچنین استفاده از این تابلو برق می‌تواند موجب جلوگیری از آسیب به تجهیزات شود؛ زیرا یکی از وظایف آن ثابت نگه داشتن ولتاژ و جبران افت ولتاژ در مدار است. اما اینها تنها نمونه ای از مزایای استفاده از تابلو برق خازنی است. شما می‌توانید در صورت نیاز به این تابلو برق که یکی از ملزومات مراکز صنعتی است با مشاوران پرشین تکنیک در ارتباط بوده و جهت استعلام قیمت یا خرید تابلو برق در تهران از این راه اقدام نمایید.

قیمت خرید تابلو برق کارگاهی

یکی از مهم‌ترین نوع تابلو برق‌ها جهت برقراری ایمنی افراد و تجهیزات برقی در هر کارگاهی است. کاربرد تابلو برق کارگاهی همانطور که گفته شد در زمینه تجهیز کارگاه‌ها به صورت موقتی یا پروژه‌های در حال انجام برای دسترسی به برق با توجه به سطح ایمنی بالا می‌باشد. انواع تابلو برق‌های کارگاهی شامل تابلو برق‌های تک فاز و سه فاز می‌باشند. همچنین تابلو برق های کارگاهی بر اساس شرایط جوی و محلی نصب آن‌ها (درون یا بیرون ساختمان) متفاوت طراحی می‌شوند. عموما تابلو برق‌هایی که خارج از ساختمان نصب می‌شوند باید به باران، نور خورشید، پوسیدگی و غیره مقاوم باشند. انواع تابلو برق‌های کارگاهی بر اساس اندازه و نوع نیاز کارگاه به صورت تخصصی ساخته می‌شوند پس دارای قیمت ثابت نیستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید این نوع تابلو برق با مشاوران مجموعه پرشین تکنیک تماس بگیرید.

قیمت خرید تابلو برق فرمان

کاربرد این نوع از تابلو برق‌ها جهت کنترل موتورهای الکتریکی است. تابلو برق فرمان به دو صورت ثابت و کشویی ساخته می‌شوند. همانطور که گفته شد این نوع از تابلو برق‌ها جهت کنترل موتورهای الکتریکی در نوع سه فاز یا تک فاز به کار می‌روند. در صورت نیاز به تابلو برق فرمان شما می‌توانید از طریق بخش تماس با ما از قیمت و نحوه خرید تابلو برق در تهران اطلاع کسب کنید.

قیمت خرید تابلو برق استخری

وجود تابلو برق در استخرها یکی از الزامات ایجاد حفاظت و امنیت است. از مهم‌ترین کاربردهای تابلو برق استخری ایجاد حفاظت و کنترل جریان الکتریکی در زمان ایجاد شوک الکتریکی است. تابلو ایستاده و دیواری دو نوع از تابلو برق استخری هستند که می‌توان در موتورخانه استخر آن‌ها را نصب کرد. جهت اطلاع از قیمت و خرید تابلو برق در تهران به مشاوران ما و راه‌های ارتباطی مشخص شده در سایت مراجعه کنید.

قیمت خرید تابلو برق چنج آور

در زمان‌هایی که برق شهری دچار قطعی می‌شود می‌توان از این مدار استفاده کرد که در این روش به صورت اضطراری ژنراتور برق را جایگزین برق اصلی می‌کند. این نوع از تابلو برق‌ها عموما مشخصات فنی یکسانی دارند و تنها در برخی قطعات داخلی آن‌ها تفاوت ایجاد می‌شود. با این حال تابلو برق چنج آور در دو نوع دستی و اتوماتیک موجود است و شما می‌توانید خریداری کنید. برای استعلام قیمت و خرید تابلو برق در تهران می‌توانید به گروه تخصصی پرشین تکنیک اعتماد کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین تابلو برق مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید.

قیمت خرید تابلو برق فشار ضعیف

با وجود اینکه تابلو برق‌های فشار ضعیف یکی از پر استفاده‌ترین انواع تابلو برق هستند اما خرید آن‌ها به دلیل کم بودن سطح ولتاژ ورودی نمی‌تواند امنیت را جهت حفاظت از وسایل برقی در منازل شما ایجاد کند و نیاز است که حتما پیش از خرید اطلاعات کامل را در خصوص آن‌ها کسب کنید. این نوع از تابلو برق‌ها از تابلو برق‌های خانگی بزرگ‌تر هستند و قطعات زیادی جهت کنترل و حفاظت و اندازه گیری و غیره را در خود جای داده‌اند. تابلو برق‌های فشار ضعیف انواع مختلفی دارند؛ تابلو برق سلول فشار ضعیف یا تابلو برق ایستاده، تابلو برق دیواری، تابلو برق بارانی و غیره. جهت دریافت مشاوره در خصوص این نوع از تابلو برق‌ها، خرید تابلو برق فشار ضعیف و اطلاع از قیمت آن می‌توانید با مشاوران پرشین تکنیک از طریق راه‌های مشخص شده در سایت در ارتباط باشید تا بهترین انتخاب را انجام داده و با بهترین قیمت تابلو برق مورد نظر خود را در تهران خریداری کنید.

منبع


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]