مهاجرت تحصیلی آمریکا 2021

پنجشنبه 6 خرداد 1400
11:50
قاسم ملایی

شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا 2021

چه چیزی موجب علاقه بسیاری از افراد به مهاجرت به کشور آمریکا می‌شود؟ بهترین روش‌های مهاجرت به ایالات متحده چیست؟ شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا 2021چه هستند؟ زندگی دانشجویی در کشور آمریکا چگونه است؟ بسیاری از افراد برای برخورداری از آینده‌ای بهتر به کشورهای دیگر به ویژه ایالات متحده آمریکا مهاجرت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت و همچنین شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

بهترین روش مهاجرت به آمریکا 2021 چیست؟

بسیاری از افراد برای بهره بردن از زندگی و شرایط بهتر به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین و وسیع‌ترین کشورهایی که افراد بسیاری آن را مقصد مهاجرت خود قرار می‌دهند آمریکا است. البته بهتر است اشاره کنیم که زندگی در آمریکا نیز مانند هر کشور دیگری نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارد؛ اما با در نظر گرفتن استانداردهای زندگی، کشور آمریکا در سال 2021 یکی از بهترین کشورها برای زندگی است. علاوه بر این آمریکا را سرزمین فرصت‌ها می‌نامند. این کشور همواره از ایده‌های نو استقبال کرده و امکانات خاصی را در اختیار افراد بااستعداد و پرتلاش قرار می‌دهد. به طور مثال می‌توان صدور ویزای EB1 را نام برد که برای افرادی با توانایی‌های بالا در رشته‌های گوناگون مانند هنر، ورزش، علم، و کسب وکار صادر می‌شود.

مهاجرت آمریکا

مهاجران بسیاری برای برخورداری از شرایط بهتر زندگی در آمریکا را انتخاب کرده‌اند. بسیاری از هموطنان ما نیز به دلایل گوناگون و برای داشتن آینده‌ای بهتر مهاجرت به آمریکا را انتخاب می‌کنند. البته روند مهاجرت و کسب ویزا و گرین کارت آمریکا می‌تواند کاری بسیار مشکل و زمان‌بر باشد. علاوه بر این در برخی از روش‌ها برای مهاجرت به این کشور نیاز به صرف هزینه‌های بسیاری خواهید داشت. بدین ترتیب توصیه می‌شود که متقاضیان مهاجرت پیش از هر چیز درباره روش‌های مختلف مهاجرت و همچنین شرایط زندگی در آمریکا مطالعه کرده و بهترین روش‌ را انتخاب کنند. سه مورد از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا که ما از طریق سایت پارسیان اپلای در اختیار شما قرار می دهیم عبارت است از:

مهاجرت از طریق کار

آمریکا را می‌توان صنعتی‌ترین کشور جهان دانست که بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را دارد. اخذ ویزای کاری آمریکا را می‌توان یکی از روش‌های رایج برای مهاجرت به این کشور دانست. ویزاهای مربوط به کار انواع و اقسام گوناگونی دارند که هر یک از آن‌ها برای دسته‌ای مشخص از افراد مناسب است. البته شرایط مهاجرت کاری به آمریکا نیز شرایط ویژه‌ای هستند که باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشید. به طور کلی اگر فردی توسط شرکت یا کارفرمایی در آمریکا استخدام شود، می‌تواند از دولت آمریکا ویزای کاری دریافت کند. البته این شرایط برای تمام ویزاهای کاری نیست و گاهی نیازی به دعوت از سوی کارفرمایی آمریکایی نخواهید داشت. از میان ویزاهای کاری آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ویزای H1: متقاضیان این ویزای یک ساله باید در مشاغل مورد نیاز آمریکا تخصص و مهارت کافی را داشته باشند. گرفتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای آمریکایی یکی از پیش‌نیازهای مهم برای اخذ این ویزا است.
  • ویزای H1B: تنها تفاوت این ویزا با ویزای H1 اعتبار 3 ساله آن است. علاوه بر این حداقل مدرک مورد نیاز نیز لیسانس است. هر ساله تنها 65 هزار از این نوع ویزا صادر می‌شود.
  • ویزای J1: این ویزا برای تبادل نیروی کار با هدف اشتغال، تدریس، یا تحقیق صادر می‌شود.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های آمریکا این است که این کشور مهد سرمایه‌گذاری است. بسیاری از سرمایه‌داران بین‌المللی برای مهاجرت به آمریکا از این روش استفاده می‌کنند. متقاضیان دریافت این ویزا نیازی به سابقه‌های مدیریتی و همچنین مدرک زبان ندارند. برای اخذ این ویزا باید حداقل یک میلیون دلار آمریکا را در مورد دلخواه خود، و یا پانصدهزار دلار آمریکا را در یکی از موارد مشخص شده از سوی دولت آمریکا سرمایه‌گذاری کنید.

مهاجرت از طریق تحصیل به آمریکا 2021

سومین روش رایج برای مهاجرت ، تحصیل در آمریکا 2021 است. کشور آمریکا با در اختیار داشتن بهترین و بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و همچنین بالاترین سطح کیفی آموزشی در سرتاسر دنیا، مقصد بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران از کشورهای مختلف است. دانشجویان ایرانی نیز می‌توانند با اخذ یکی از ویزاهای تحصیلی ارائه شده، به این کشور مهاجرت کنند. از جمله رایج‌ترین ویزاهای تحصیل در آمریکا 2021 عبارت است از:

  • ویزای F1: ویزای F1 را می‌توان معروف‌ترین ویزای موجود برای مهاجرت دانشجویان به آمریکا دانست. این ویزا برای افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها، و موسسات آموزشی این کشور مناسب است.
  • ویزای J1: این ویزا مخصوص به برنامه‌های تبادلات فرهنگی و آموزشی است. ویزای J1 برای افرادی که می‌خواهند در برنامه‌های تبادلی ارائه شده توسط دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها شرکت کنند بسیار مناسب است.
  • ویزای M1: این ویزا برای افرادی که قصد تحصیل در موسسات آموزشی و غیردانشگاهی آمریکا را دارند مناسب است. علاوه بر این با استفاده از این ویزا می‌توان در دوره‌های کارآموزی نیز شرکت کرد. به خاطر داشته باشید که اشتغال به همراه کارآموزی برای اخذکنندگان این ویزا ممکن نخواهد بود.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا چیست؟

یکی از مهم‌ترین شرط‌های اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به آمریکا، داشتن نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر است. برای گرفتن نامه پذیرش دانشگاه نیز به مدارک گوناگونی نیاز خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه عبارت است از:

  • رزومه تحصیلی و غیرتحصیلی
  • ترجمه معتبر تمام مدارک ذکر شده در رزومه
  • ترجمه معتبر ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر با حداقل نمره لازم
  • توصیه‌نامه استاد
  • انگیزه‌نامه

ویزا آمریکا

یکی دیگر از شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا 2021 شرکت در آزمون‌های مخصوص است. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا را دارید، پیش از ورود آزمونی از شما گرفته خواهد شد. این آزمون که با نام SAT شناخته می‌شود، تعیین می‌کند که دانشجو چگونه مهارت‌های خود را به کار می‌گیرد و در چه زمینه‌هایی و به چه میزانی مهارت دارد. در پایان نیز 4 مهارت زبان انگلیسی، خواندن، ریاضی، و علوم پایه سنجیده می‌شوند. نمره نهایی این آزمون می‌تواند تعیین‌کننده میزان صلاحیت متقاضی برای ادامه تحصیل در آمریکا باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا در مقطع ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا باید 16 سال تحصیل (شامل 12 سال تحصیلات ابتدایی و متوسطه، و 4 سال تحصیلات کارشناسی) را گذرانده باشید. طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا دوساله است و دانشجویان می‌توانند از رشته‌های گوناگون برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور درخواست دهند.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز نیاز به کسب نمره قبولی در آزمون‌هایی خاص را خواهید داشت. این آزمون‌های عبارتند از:

  • آزمون TOFEL یا IELTS

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های درخواست برای ادامه تحصیل در آمریکا داشتن مدرک زبان معتبر است. در این آزمون‌ها مهارت متقاضیان در 4 زمینه خواندن، نوشتن، گوش دادن، و صحبت کردن ارزیابی می‌شود. معمولا مدرک آیلتس با نمره بالای 6 برای پذیرش تحصیلی مناسب خواهد بود.

  • آزمون GRE

این آزمون برای متقاضیان رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد تعبیه شده است. این آزمون برای سنجش اطلاعات دانشجویان در بیش از 1700 دانشگاه معتبر در سرتاسر جهان استفاده می‌شود.

  • آزمون LSAT

این آزمون برای متقاضیان رشته حقوق در نظر گرفته شده است که برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های عضو LSAC الزامی است.

  • آزمون MCAT

این آزمون مختص کالج‌های پزشکی است. متقاضیان رشته‌های پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد موظف به شرکت در این آزمون خواهند بود.

شرایط تحصیل در آمریکا 2021 در مقطع دکتری

متقاضیان تحصیل در دوره دکتری باید مدرک زبان با نمره بالا و یک پروپوزال قوی داشته باشند. برای تحصیل در این مقطع به نمره بالای 7 آزمون آیلتس نیاز خواهد بود. موضوع مهم دیگر داشتن یک استاد راهنما (سوپروایزر) است. طول دوره دکتری در آمریکا نیز حدود 4 تا 6 سال است. توجه داشته باشید که مقطع دکتری یک مقطع پژوهشی است که بالاترین اعتبار را در میان مقاطع دیگر داراست. دانشجویان مقطع دکتری موظف به تحصیل سه تا شش ماه به صورت مستمر هستند.

شرایط زندگی دانشجویی در آمریکا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دغدغه بسیاری از دانشجویان و محصلان متقاضی برای مهاجرت به آمریکا از طریق موسسه مهاجرتی در مشهد است، شرایط زندگی دانشجویی در آمریکا و هزینه‌های لازم برای زندگی در این کشور است. مهم‌ترین مسئله برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا، آگاهی از هزینه‌های دانشگاه و همچنین سایر هزینه‌های زندگی است. شهریه تحصیلی وابسته به دانشگاه انتخابی کاملاً متفاوت خواهد بود. طبق آمار گزارش شده شهریه تحصیلی می‌تواند از 500 تا 50,000 دلار متفاوت باشد. توجه داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی باید شهریه خود را یک سال جلوتر پرداخت کنند تا موفق به اخذ ویزای مورد نظر خود شوند. مسئله دیگر مربوط به هزینه‌های زندگی در آمریکا، به ویژه هزینه مسکن است. هزینه‌های درمانی نیز در آمریکا بالا است؛ اما اگر به کاری مشغول شوید می‌توانید از خدمات بیمه درمانی استفاده کنید. هزینه زندگی در آمریکا برای یک نفر یه طور میانگین بین 1000 تا 1550 دلار است.

اگر قصد داشته باشید که در طول دوره تحصیل خود در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشید، باید هزینه‌ای را به عنوان اجاره پرداخت کنید. هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در آمریکا برای دوره کارشناسی حدود 25000 دلار برآورد شده است.

به طور خلاصه

همانطور که در این مقاله گفته شد، روش‌های گوناگونی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. یکی از رایج‌ترین این روش‌ها که توجه بسیاری از دانشجویان، محصلان، و پژوهشگران را به خود جلب می‌کند، مهاجرت از طریق تحصیل است. شما می‌توانید با داشتن شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا و مدارک مورد نیاز، در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری جهت اخذ ویزا درخواست دهید. توجه داشته باشید که یکی از مسائل بسیار مهم، پرداخت هزینه‌های زندگی و همچنین شهریه دانشگاه است. البته اگر بتوانید همزمان با تحصیل خود به کاری مشغول شده و درآمد داشته باشید، نیازی به نگرانی در این باره نخواهید داشت.


منبع


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]