آشنایی با زیورآلات

شنبه 18 ارديبهشت 1400
12:22
قاسم ملایی

به جرأت می‌توان گفت کمتر خانمی در دنیا پیدا می‌شود که به زیورآلات علاقه‌ای نداشته باشد. زیورآلات در صنعت مد و فشن نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ به طوری که اکثر برندهای معروف سعی می‌کنند که از زیورآلات مختلف برای افزایش جذابیت لباس‌هایشان استفاده کنند. همچنین صنعت زیورآلات در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است و شما می‌توانید به راحتی انواع مختلفی از زیورآلات طلا و نقره و یا زیورآلات ساخته شده با استفاده از چوب، رزین، انواع فلزات مانند استیل، پلاتین و... را به راحتی تهیه کنید.

در واقع زیورآلات تکمیل‌کننده استایل شما هستند؛ به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا همه چیز درباره زیورآلات را به بحث بگذاریم و شما را با انواع زیورآلات بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با زیورآلات و انواع مدل‌های آن

آشنایی با زیورآلات

اگر درباره تاریخچه ساخت زیورآلات در ایران کنجکاو هستید و می‌خواهید همه چیز درباره زیورآلات محبوب در میان گذشتگان را بدانید بهتر است با ما در این بخش همراه شوید. ساخت و استفاده از زیورآلات در جهان قدمتی طولانی دارد. بر اساس شواهد موجود، بسیاری از مردمی که در فلات ایران زندگی می‌کردند با استفاده از انواع مهره‌ها زیورآلات مختلفی می‌ساختند و از آن‌ها در مراسم‌های خاص خود استفاده می‌کردند. البته ساخت زیورآلات به وسیله مهره‌ در حال حاضر نیز در مناطقی از ایران مانند خوزستان و ایل قشقایی متداول است.

بهتر است بدانید که برای اولین در دوره هخامنشیان از طلا برای ساخت زیورآلات استفاده شد و در دوران اشکانیان صنعت ساخت طلا و جواهر به اوج خود رسید؛ به طوری که شما می‌توانید انواع مختلفی از زیورآلات بسیار زیبایی که در این دوره ساخته شده‌اند را در موزه‌ها مشاهده کنید.

همه چیز درباره زیورآلات طلا

صنعت زیورآلات در قرن‌های بعد نیز از رونق بسیار خوبی برخوردار بود و هنرمندان بسیاری با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف تلاش کردند که کیفیت ساخت زیورآلات را افزایش دهند؛ به همین است که اکنون این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید به راحتی انواع مختلفی از زیورآلات را در طرح‌های گوناگون خریداری کرده و یا زیورآلاتی مطابق با سلیقه خودتان سفارش دهید. همچنین جالب است بدانید که در گذشته استفاده از زیورآلات فقط مختص طبقه خاصی از جامعه بوده و مردم عادی اجازه استفاده از زیورآلات را نداشتند. همچنین زیورآلات فقط برای خانم‌ها نیست و بسیاری از برندهای معروف به صورت تخصصی در زمینه ساخت زیورآلات مردانه فعالیت می‌کنند. زیورآلات مردانه نیز مانند زیورآلات زنانه از تنوع زیادی برخوردارند.

همه چیز درباره زیورآلات پرطرفدار و انواع آن

  • زنجیر و گردنبند: یکی از انواع زیورآلاتی که طرفداران بسیار زیادی در میان خانم‌ها و آقایان دارد، زنجیر است. زنجیرهایی از جنس طلا، نقره، استیل و یا مهره‌های چوبی جزو پرفروش‌ترین انواع زیورآلات در تمام دنیا به شمار می‌روند. گردنبند نیز از جمله زیورآلات مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها است که نیازی به تعریف ندارند و حتماً شما نیز مانند اکثر خانم‌ها از گردنبند برای تکمیل کردن استایل‌تان در میهمانی‌ها استفاده می‌کنید.
  • انواع گوشواره‌ها: گوشواره‌ها جزو متنوع‌ترین زیورآلات هستند؛ اما به طوری کلی می‌توان گوشواره‌ها را به دو دسته گوشواره‌های ثابت و گوشواره‌های آویزان دسته‌بندی کرد. برای ساخت گوشواره نیز مانند سایر زیورآلات از متریال مختلفی استفاده می‌شود. خوشبختانه شما به راحتی می‌توانید گوشواره‌های متنوعی با قیمت‌های مختلف را از فروشگاه‌های حضوری و یا اینترنتی تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که برای انتخاب بهترین گوشواره باید به فرم صورت و نوع لباستان دقت کنید.

همه چیز درباره زیورآلات پرطرفدار و انواع آن

آشنایی با زیورآلات بدلی

  • حلقه و انگشتر: امروزه خرید حلقه برای برگزاری مراسم ازدواج به یک رسم تبدیل شده است و همه زوجین برای خرید حلقه‌هایی از فلزات گران‌بها مانند طلا و پلاتین به طلافروشی‌ها مراجعه می‌کنند. البته انگشترها و حلقه‌های استیل، چوبی، نقره و... نیز بسیار پرطرفدار هستند و بسیاری از خانم‌های جوان برای تنوع دادن به استایل شخصی خود دوست دارند که از انگشترهای مختلفی استفاده کنند.
  • پابند: این نوع زیورآلات نیز در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است.
  • با این حال بهتر بدانید که استفاده از پابند در فصول گرم سال متداول‌تر است.
  • النگو و دستبند: النگوها به شکل حلقه‌هایی هستند که باز و بسته نمی‌شوند؛ اما دستبندها برخلاف النگوها طوری ساخته می‌شوند که به راحتی قابل باز و بسته شده باشند. از هر دوی آن‌ها برای زینت بخشیدن به دست‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین انتخاب النگو یا دستبند کاملاً به سلیقه شخصی خودتان باز می‌گردد.

جنس زیورآلات

برای دانستن همه چیز درباره زیورآلات بهتر است با برخی از فلزاتی که برای ساخت زیورآلات استفاده می‌شوند بیشتر آشنا شوید.

  • نقره: یکی از قدیمی‌ترین فلزاتی که برای ساخت زیورآلات استفاده می‌شود، نقره است. این فلز با دوام و ارزشمند زیبایی دوچندانی به زیورآلات می‌بخشد و البته قیمت مناسب‌تری نسبت به طلا دارد به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است.
  • پلاتین: زیورآلات فلزی نسبتاً کمیاب که قیمتی بیشتر از طلا دارد. پلاتین جزو فلزاتی دسته‌بندی می‌شود که طول عمر بسیار زیادی دارد و بسیار مستحکم است. همچنین جالب است بدانید که این فلز کمترین میزان واکنش‌پذیری را نسبت به تمام فلزات دیگر دارد.
  • مس: فلز مس یکی از پرکاربردترین فلزات جهان است که از آن برای ساخت زیورآلات نیز استفاده می‌شود. رنگ منحصر به فرد این فلز باعث شده که زیورآلات مسی نسبت به زیورآلات دیگر بسیار متمایزتر باشند.
  • تیتانیوم: این فلز نقره‌ای رنگ و بسیار سبک است به همین دلیل از آن برای ساخت انواع و اقسام زیورآلات استفاده می‌شود.

جنس زیورآلات

خرید زیورآلات زنانه

دانستن همه چیز درباره زیورآلات بدون اینکه بدانید چطور زیورآلات مناسبی را با توجه به نوع استایل‌تان انتخاب کنید، بی‌فایده است. برخی از نکات مهمی که دانستن آن‌ها به شما در خرید زیورآلات کمک می‌کند؛ عبارت‌اند از:

  • زیورآلات مورد علاقه خود را با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، انتخاب کنید. به عنوان مثال زیورآلات مراسم رسمی مانند جشن ازدواج با زیورآلاتی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار متفاوت‌اند.
  • زیورآلاتی را انتخاب کنید که به راحتی با زیورآلات دیگر ست می‌شوند.
  • به ثابت بودن رنگ زیورآلاتی که قصد خرید آن‌ها را دارید توجه کنید.
  • زیورآلات ارزان معمولاً کیفیت مناسبی ندارند و ممکن است خیلی زود تغییر رنگ بدهند و یا به راحتی بشکنند؛ پس در هنگام خرید به کیفیت آن‌ها نیز توجه کنید.
  • اگر سبک لباس پوشیدن شما اسپرت و یا نیمه‌رسمی است به شما پیشنهاد می‌کنیم که از زیورآلاتی با طرح‌های مدرن و جدید استفاده کنید.

انکیدو راهنمای انتخاب هدیه مناسب

ما در انکیدو با ارائه لیستی از هنرمندان مطرح در حوزه مجسمه سازی، ساخت انواع زیورآلات چوبی و ... مسیری آسان تا انتخاب بهترین کادو مناسب برای ایام خاص برای شما تدارک دیده‌ایم. در این مقاله انکیدو قصد داشت تا شمارا با انواع زیورآلات و جنس آن‌ها آشنا کرده و همچنین با معرفی مدل‌های بروز زیورآلات نقش تاثیر گذاری در افزایش آگاهی شما در زمان خرید و ثبت سفارش این دسته از هدایا داشته باشد.


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]