میان وعده ها را حتما میل کنید

دوشنبه 11 شهريور 1398
15:06
قاسم ملایی

دنیای امروز ما به سمت و سویی می رود که اضافه وزن یکی از مشکلات مهم برای عده ای به شمار می رود که به دنبال راهبردی برای کم کردن وزن خود و رسیدن به اندام ایده آل با مصرف تنقلات کم کالری هستند.

تقریبا این موضوع برای تمامی خانم ها پیش آمده، زمانی که به یک مهمانی و یا دورهمی دوستانه دعوت می شوند، درگیر وسواس در انتخاب لباس شده و کلی کمدلباس هایشان را بالا و پایین می کنند تا در آخر به لباس دلخواهشان برسند، باید گفت این موضوع برای همه صدق نمی کند که با رضایت لباس را انتخاب کنند، یکسری بخاطر بالابودن وزنشان در آخر هم با نارضایتی و اجبار یکی از لباس هارا انتخاب می کنند تا در مراسمی که برایشان پر اهمیت است بپوشند، اما وقتی در مهمانی قرار می گیرند هم بخاطر نارضایتی از لباسشان، به جای لذت بردن از مهمانی، بیشتر در خود هستند و حسرت می خورند از اینکه نتوانستند به گونه ای که می خواستند در آنجا حاضر شوند. باز هم حتما برایتان پیش آمده، در مهمانی قرار گرفته اید و خانم ها هرکدام به گونه ای گله و شکایت دارند، به حرف هایشان که گوش می دهید متوجه نارضایتیشان از اضافه وزن می شوید، از اینکه دائما به دنبال لباس های دلخواهشان می گردند اما باز هم مورد پسندشان را پیدا نمی کنند و تا به حال بارها و بارها روش های مختلفی را برای کم کردن وزن خود امتحان کرده، اما نتیجه نگرفته اند.

عده ای به دنبال تنقلات کم کالری هستند اما نمی دانند دقیقا چه تنقلانی کم کالری هستند!

با نشناختن تنقلات کم کالری خودشان را از خیلی ویتامین ها منع می کنند که این در نهایت نتیجه ای عکس به همراه دارد. مثلا خرید آجیل از آن دسته تنقلات کم کالری است که در ادامه به آن می پردازیم، اما عده ای ندانسته با تصور پر کالری بودن، آن را از برنامه ی غذایی خود حذف می کنند.

و اما بپردازیم به اینکه چگونه رژیم غذایی بگیریم که هم به وزن دلخواهمان برسیم و هم مسیر درستی را در پیش بگیریم؟

باید گفت برای شروع یک رژیم غذایی مناسب، اولین کار شناختن تنقلات کم کالری و همینطور نوشتن یک برنامه ی غذایی متنوع و مناسب است، دومین کاری که در روند رژیم غذایی کمک می کند، این است که مستقیما از درون پاکت یا بسته تنقلات، تکه های خوراکی را برندارید، چون در صورت انجام این کار، گرم لذت خوردن خوراکی شده و فراموش می کنید تمام بسته را تمام کرده اید! به همین دلیل بهتر است، اول مقداری از تنقلات کم کالری مورد علاقه اتان را برداشته و درون ظرف کوچکی بریزید، تا هم خوراکی موردنظرتان را نوش جان کنید و هم رژیم غذایی را رعایت کرده باشید.

همانطور که گفته شد در این قسمت به شناخت تنقلات کم کالری می پردازیم :

آجیل یکی از مغذی ترین خشکباری است که در دسته تنقلات کم کالری قرار می گیرد که حاوی ریزمغذی هایی مانند ویتامین آ، فسفر، منیزیم و ترکیبات امگا3 است که مصرف مناسب مغزها ریسک بیماری های قلبی و عروقی را بین 20 تا 50 درصد کاهش می دهد. آجیل، پروتئین و یک منبع از فیبر، مقدار دیگری از ویتامین ها و مواد معدنی است، آنها همچنین طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامتی بشدت مفید هستند.

همانطور که قبلا گفته شد برخی از افراد از خوردن آجیل اجتناب می کنند، چون در این باور غلط بوده که این مغزها حاوی چربی غیر مفید هستند، درصورتی که چربی آنها اشباع نشده و مفید بوده و برای کاهش وزن و همچنین عضله سازی بسیار حیاتی است.

در ادامه باید به این نکته هم اشاره کرد که مصرف بیش از اندازه آجیل نتیجه عکس میدهد، پس بهتر است آن را کنترل شده مصرف کنید.

یکی دیگراز تنقلات کم کالری را می توان شکلات تلخ معرفی کرد، شکلات تلخ یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که امروزه تقریبا سلیقه ی همگان را پوشش داده و فواید قابل توجهی برای سلامت بدن به همراه داشته که درصد تلخی بیشتر آن به کاهش وزن نیز کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف شکلات تلخ هنگام صرف صبحانه است، خوردن یک تکه کوچک شکلات تلخ به همراه صبحانه علاوه براینکه برای سلامت قلب مفید است، کمک به کاهش وزن می کند و همچنین باعث فعال شدن آنتی اکسیدان های بیشتری در بدن می شود. لازم است بدانید هرقدر تعداد آنتی اکسیدان ها بیشتر باشد، باعث می شود دیرتر به سمت پیری رفته و بدنی شاداب تر داشته باشیم. همچنین مصرف شکلات کمک می کند تا از بروز آلزایمر در سنین بالاتر جلوگیری کنیم، چراکه مغز علاوه بر نیازی که به خون دارد، همچنین نیاز به انرژی بیشتری برای انجام فعالیت و وظایف خود دارد که شکلات این انرژی را برای مغز فراهم می کند. در آخر هم باید اشاره کرد، هرچه انرژی ما بیشتر باشد، فعالیت ما بیشتر شده که این موضوع به روند کاهش وزن کمک می کند.

احتمالا باز هم عده ای شکلات را مانند آجیل جزء تنقلات پر کالری می دانند اما لازم به ذکر است شکلات تلخ با شکلات متفاوت است، چراکه هرچه درصد تلخی شکلات بالا می رود مقدار شکر آن کم و کمتر شده تا به شکلات خالص برسد، پس شکلات تلخ با درصد بالا نه تنها پر کالری نیست بلکه در روند کاهش وزن بسیار مفید واقع می شود.

با مواردی که توضیح داده شد و اطلاعات درباره ی تنقلات کم کالری، بهتر است از زمانی که دارید بهترین استفاده را کرده و یک برنامه غذایی مناسب بنویسید تا با اجرای آن به وزن ایده آل خود برسید.


[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ آقای خشکبار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]